Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
De integratie van WooCommerce
met boekhoud- CRM- en ERP-systemen

WooCommerce, dat bedrijven en ontwikkelaars een gratis en eenvoudige mogelijkheid biedt om een online webwinkel te ontwikkelen, is uitgegroeid tot een van de meest gedownloade WordPress plugins.

Het is het vlaggenschip van WooThemes, dat is overgenomen door Automattic, de huidige organisatie achter WordPress.com. WooCommerce is al de drijvende kracht achter 24% van alle e-commerce winkels hetgeen neerkomt op meer dan 650.000 websites.

 

Veel bedrijven die overwegen om WooCommerce als webwinkel te implementeren of dat al daadwerkelijk hebben gedaan zullen echter al een boekhoud-, CRM- of ERP-systeem in gebruik hebben. Een integratie tussen deze systemen is vaak duur en complex.

 

Gelukkig stelt het code-vrije drag-and-drop integratie platform van Orbis TaskCentre bedrijven in staat om de datastroom tussen WooCommerce en bestaande systemen te automatiseren. Dit levert een directe kostenbesparing op.

Het automatiseren van orders en data voor WooCommerce

Informatie uit administratie- en CRM-systemen, zoals de beschikbaarheid en de prijzen van producten, moet worden weggeschreven naar WooCommerce om rekening te kunnen houden met alle online en offline verkopen. Meestal is dit een handmatig proces en dus tijdrovend en foutgevoelig.

 

TaskCentre kan dit proces automatiseren door de informatie op te halen en naar WooCommerce weg te schrijven. Dit verbetert de workflow en levert intelligente data op die gebruikt kan worden door WooCommerce.

 

Zo zorgt het automatiseren van het gehele bestelproces, in tegenstelling tot het louter en alleen synchroniseren van orders, er ook voor dat het voor gebruikers niet meer nodig is om gegevens uit WooCommerce te halen en die informatie in bestaande systemen opnieuw in te voeren. Dit bespaart niet alleen tijd en geld maar voorkomt ook datafouten.

Het afschaffen van het handmatig controleren van processen

Het synchroniseren van WooCoomerce verkooporders en de gegevens over beschikbare voorraad is essentieel, maar wat gebeurt er als door een order de voorraad onder een bepaald niveau komt?

 

Het is mogelijk om aan deze cruciale relatie tussen orders en voorraad op een eenvoudige manier workflow processen toe te voegen zoals het sturen van business alerts per e-mail of sms als voorraadlevels zijn overschreden en het in gang zetten van PO-aanvragen ter goedkeuring en verwerking.

Bezorginformatie terugkoppelen naar WooCommerce

Andere essentiƫle elementen die u naar alle waarschijnlijkheid zult willen beheren met WooCommerce zijn de orderstatus en de tracking informatie.

 

Als TaskCentre in uw boekhoud- of CRM-systeem een order met de status geleverd en/of gefactureerd herkent, kan het de status, het trackingnummer en de bezorgdetails rapporteren aan WooCommerce. Als de bestelling om wat voor reden dan ook niet is bezorgd zal TaskCentre dit aan WooCommerce rapporteren.

Het integratieproces uitbreiden

Het synchroniseren van het downloaden van orders, het uploaden van orderstatussen en het updaten van voorraden zou een enorm rendement kunnen opleveren. Stelt u zich eens voor wat de opbrengst zou zijn als u het integratieproces zou kunnen uitbreiden zodat bijvoorbeeld ook koeriersdiensten, e-mail tools, xml-feeds, product management tools en nog veel meer inbegrepen zijn!

 

Een geautomatiseerde oplossing zou kunnen herkennen dat er via de WooCommerce webshop een product is gekocht om vervolgens de order te verwerken en zelfs acties zoals bezorging met een koeriersdienst te plannen of de marketing op te volgen via een CRM-systeem.

Meer informatie over de gebruikte producten of deze case study?
LinkedIn Vimeo YouTube