Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
eBay integratie: Hoe uw eCommerce activiteiten een boost te geven

Veel retailorganisaties zagen eBay lang als een eCommerce-platform dat vooral gericht was op C2C (Consumer to Consumer). De afgelopen jaren heeft hier nogal wat verandering in plaatsgevonden en hebben veel bedrijven hun weg naar dit internationaal populaire verkoopplatform gevonden. Door eBay als B2C (Business to Consumer) platform in te zetten kunnen veel organisaties hun producten aan een nog bredere doelgroep beschikbaar stellen.

In het algemeen zijn eBay bezoekers veelal op zoek naar zogenaamde 'koopjes', artikelen die bijvoorbeeld niet in de winkel te koop zijn. Dit heeft retailers aan het denken gezet en geresulteerd in zogenaamde end-of-season/voorraad-uitverkoop en outlet shops binnen eBay waarin artikelen tegen veel lagere prijzen worden verkocht.

 

Ebay biedt retailers de ideale manier om een ander en breder publiek te benaderen dan het publiek dat hun fysieke winkels en webshops bezoekt. Daarnaast biedt eBay retailers belangrijke data voor het opzetten van een cross-reference tussen eBay en de eigen software applicaties. Dit alles maakt eBay een belangrijke speler als het gaat om de verkoop van producten en het aantrekken van nieuwe klanten. Echter, de introductie van een platform als eBay binnen eCommerce brengt ook nieuwe uitdagingen, bedrijfsprocessen en kosten met zich mee. Hoe kunnen retailorganisaties het maximale uit eBay en hun bestaande systemen halen?

Nieuwe uitdagingen en bedrijfsprocessen

Door nieuwe en bestaande klanten een extra omgeving voor het ontdekken van producten aan te bieden, ontstaan tevens nieuwe retail groeistrategie├źn, uitdagingen, bedrijfsprocessen en hogere operationele kosten. Een bedrijf uitbreiden door een eBaywinkel te starten verhoogt tevens de druk op de administratie en de magazijnen. Voorraadniveaus fluctueren, bestellingen en klantgegevens moeten verwerkt worden, productlijsten moeten ge├╝pdatet worden en feedback van klanten moet gecontroleerd worden.

 

Dit kost tijd, is foutgevoelig en brengt extra kosten met zich mee. Als gevolg hiervan heeft een groei van inkomsten met een eBay-winkel niet het positieve effect dat gewenst is. Om een eBay-winkel daadwerkelijk winstgevend te maken en te behouden moeten bestaande bedrijfssystemen, applicaties en processen nauwkeurig bekeken worden.

eBay integratie: De voordelen van Business Process Automation

Een van de grootste uitdagingen voor veel bedrijven is de communicatie tussen de verschillende interne en externe bedrijfssystemen. De integratie van verschillende applicaties levert een aantal grote voordelen:

 

  • Het vermindert direct de kosten van herhalende data-invoer
  • Foutieve invoer is verleden tijd
  • Het verbetert de doorlooptijd van orderverwerking

 

De uitdaging zit hem dus in het integreren van eBay met bestaande eCommerce platformen en boekhoudkundige applicaties. Business Process Automation en applicatie integratie maakt het voor bedrijven mogelijk om vrijwel ieder bedrijfsproces te automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan processen als:

 

  • Het integreren van eBay met oplossingen als Magento, Shopify of WooCommerce.
  • Het integreren van eBay met ERP- of CRM-systemen als Exact Globe, Exact Online, MS Dynamics NAV, SAP, Unit4 Multivers, Visma.net, etc.

 

De gegevensstromen tussen deze verschillende systemen zijn volledig geautomatiseerd. Dit levert een organisatie vele voordelen op. We noemen zoal:

 

  • Het direct vermijden van dubbele data invoer
  • Reductie van order verwerk tijden
  • Het verhogen van verkooporders zonder extra personeel aan te nemen
  • Aanzienlijk lagere operationele kosten
  • Een verbetering van bedrijfskritische informatie

Hoe om te gaan met de uitdagingen rondom een eBay integratie?

De voordelen van eBay integratie met bestaande systemen en bedrijfsapplicaties zijn duidelijk, maar om deze integratie ook daadwerkelijk te bereiken kan in eerste instantie een lastig en complex proces zijn. Het realiseren van kosteneffectieve en flexibele integraties wordt door veel IT-professionals gezien als een tijdrovend en kostbaar proces. Er zijn veel redenen waarom op maat gemaakte oplossingen resulteren in complexe processen en dat terwijl de oplossing juist direct voor de hand ligt. Want waarom kiezen voor duur en ingewikkeld maatwerk als het ook middels codeless, drag & drop integration tools kan?

 

Deze Drag & Drop integratie oplossingen geven organisaties binnen enkele muisklikken de mogelijkheid tot het opzetten van integratie oplossingen zonder lange en dure implementatie trajecten. Deze integratie oplossingen vervangen direct dure maatwerk oplossingen en zijn door Orbis Software ontwikkeld en al door vele bedrijven getest en ingezet. Gebruik maken van deze oplossingen biedt organisaties de volgende voordelen:

 

  • Minder kosten t.o.v. de ontwikkeling en implementatie van op maat gemaakte software
  • Updaten van deze oplossingen is geen enkel probleem
  • Bestaande applicaties kunnen hiermee eenvoudig uitgebreid worden met extra applicaties (bv MailChimp, Koeriersdiensten, CRM- of ERP- applicaties en meer)
  • Deze oplossingen groeien mee met uw bedrijf

 

Op maat gemaakte oplossingen zijn voor veel organisaties een kostbaar en noodzakelijk kwaad. Echter, de opkomst van Codeless Business Process Automation en integratie software heeft eBay integratie weer toegankelijk gemaakt. Retailers hoeven systeem-integratie niet langer te zien als een uitdaging, sterker nog, de inzet van Orbis TaskCentre maakt het makkelijker dan ooit om systemen met elkaar te laten communiceren.

Meer informatie over de gebruikte producten of deze case study?
LinkedIn Vimeo YouTube