Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
De integatie van Magento,
MS Dynamics NAV en Orbis TaskCentre
Nottingham Forest Football Club heeft met behulp van Orbis TaskCentre zijn e-commerce en financiële systemen succesvol geïntegreerd. Tevens zijn hun orderverwerkingsprocessen geautomatiseerd om de klantenservice / klanttevredenheid te verbeteren en kosten te besparen.

In voorgaande jaren besteedde Nottingham Forest Football Club al zijn retailactiviteiten uit. Echter, men besloot om deze weer in eigen beheer te nemen om zo meer controle te krijgen en meer omzet te genereren. Om dit te kunnen bereiken was het noodzakelijk hun financiële systeem te updaten en een volledige e-commerce oplossing te introduceren. Er werd gekozen voor Microsoft Dynamics NAV naast Magento – een vooraanstaand e-commerce platform.

 

"Mijn doel was om het 'out of the box' Magento te gebruiken samen met Micosoft Dynamics NAV en een integratie te introduceren tussen beide systemen zodat de twee systemen effectief zouden kunnen samenwerken," aldus Steve Dickman, IT manager bij Nottingham Forest Football Club. "We gebruiken Magento zowel voor de detailhandel als voor de online verkopen. Als er een order binnenkomt bekijkt TaskCentre automatisch of het een fysieke of een online order is. Deze data wordt dan verwerkt in Microsoft Dynamics NAV. Vervolgens genereert TaskCentre automatisch een "verzend naar adres" -proces en maakt automatisch een aankoopnota aan. Het is een echte integratie oplossing voor de detailhandel waarbij geen handmatige administratie meer nodig is."

 

Een van de primaire doelstellingen van Nottingham Forest Football Club was het optimaliseren van de retailprocessen en het voorkomen van menselijke fouten. Vandaar dat één van de belangrijkste processen die men wilde automatiseren het verzendproces was.

 

"Wij voelden de noodzaak om een product zo snel mogelijk te verzenden. Voetbalsupporters zijn ongeduldig en willen hun shirts zo snel mogelijk hebben, nog eerder dan dat hun vrienden het ontvangen," legt Dickman uit. "Om dit te bereiken moesten de online verkopen geïntegreerd worden met onze koeriersdienst – DPD. TaskCentre genereert picklijsten in ons magazijn en nadat de bestellingen zijn verpakt worden de verzendetiketten direct automatisch door TaskCentre aangemaakt en geprint, klaar om door DPD te worden afgehaald. We hebben ook het tracking systeem van DPD geïntegreerd. Het is een complete end-to-end oplossing."

 

De belangrijkste voorraadlocatie is het financiële systeem (Microsoft Dynamics NAV) en niet de winkel zelf. De focus lag daarom op de vrije beschikbaarheid van voorraadgegevens. Geplaatste orders moesten ook daadwerkelijk geleverd kunnen worden. Klanten mochten niet worden teleurgesteld door foutieve voorraadinformatie. Daarom had de Club een oplossing nodig die voorraden kon beheren op meerdere locaties.

 

"We hebben gekozen voor Microsoft Dynamics NAV als financieel platform om de voorraden en inkooporders bij te houden, maar ook de webshop (Magento) moest de actuele voorraad weergeven zodat de voorraadmutaties van zowel de fysieke winkel als de webwinkel verwerkt zouden worden," aldus Dickman. "Er zou voorraad uit twee magazijnlocaties worden gehaald en daarom was het van het grootste belang dat die voorraad kon worden verplaatst, dat de systemen up-to-date bleven en de actuele voorraden weergaven."

 

Toen hij het plan opvatte om de retailactiviteiten in eigen beheer te nemen voorspelde Dickman dat er, naast de receptiemedewerkers en de telefonistes, drie werknemers in het magazijn nodig zouden zijn. Door e-commerce en financiële systemen te integreren en door taken te maken die het automatiseren van de belangrijkste processen mogelijk maakten, kon heel veel handmatige administratie, die anders absoluut noodzakelijk was geweest, vermeden worden.

 

"De introductie van TaskCentre heeft het mogelijk gemaakt dat we toe kunnen met een derde van de hoeveelheid personeel die we oorspronkelijk voor ogen hadden, en het werkt perfect," legt Dickman uit. "We overwegen nu om ook horeca en catering in eigen beheer te nemen. We gaan TaskCentre uitbreiden om, naast merkkleding en accessoires voor de detailhandel, ook bederfelijke goederen in het bestelproces te kunnen verwerken. Voor de verkoop van eten en drinken zullen we ook een EPOS systeem introduceren in onze kiosken en horecagelegenheden."

Case Study
Download de case study om het volledige succesverhaal van te lezen.
Producten
Voor Nottingham Forest Football Club zijn de volgende producten ingezet:
Social Media
Deel dit bericht via uw eigen
social media kanaal:
Bedrijfsinfo
Nottingham Forest F.C., opgericht in 1865, was één van de oprichters van de Football Alliance in 1889 en werd lid van de Football League in 1892.
Meer informatie over de gebruikte producten of deze case study?
LinkedIn Vimeo YouTube