Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
Knowledge Base
KB35373 - Schedule error na update naar Taskcentre 4.7: 'Cannot upgrade/resave the schedule entry SID...time zone ID was not found on the local computer'
Id: 000017 | Datum: 01-03-2017 | Producten: TaskCentre
Symptomen van het probleem
Na een update van TaskCentre 4.6 naar TaskCentre 4.7 kunnen de volgende symptomen in de omgeving optreden:
  • De TaskCentre Scheduler start niet langer automatisch taken welke wel gestart zouden moeten worden. Het is mogelijk dat dit slechts een deel van de taken be├»nvloed.
  • In de eventlog van TaskCentre komen de volgende meldingen naar voren: "Cannot upgrade/resave the schedule entry SID: [nummer], Error: The time zone ID [tijdzone] was not found on the local computer" (Nummer en Tijdzone zijn omgevingspecifiek).
  • Schedule stappen die problemen geven kunnen binnen de taak niet geopend worden. Wanneer dit geprobeerd wordt genereert dit de volgende melding: "The Schedule step has not yet been upgraded. Please ensure that the Schedule Agent service is running before attempting to reopen the step".

Verder zijn de volgende voorwaarden van toepassing voor dit probleem:
  • Men maakt gebruik van een SQL database backend voor TaskCentre.
  • Men heeft versie 4.7 (Build 2936) van TaskCentre ge├»nstalleerd staan.

Wanneer deze symptomen optreden en aan deze voorwaarden voldaan wordt is dit knowledge base document van toepassing op dit probleem.

Oorzaak van het probleem
Binnen TaskCentre 4.7 zijn wijzigingen doorgevoerd in het mechanisme dat gebruikt wordt om TaskCentre taken te schedulen wanneer met gebruik maakt van de SQL Database als backend voor TaskCentre. In de TaskCentre database is nu de leesbare tabel [Schedules] aangemaakt waarin de gegevens van de gebruikte schedule stappen geplaatst wordt. Deze tabel wordt gevuld op basis van de schedule stappen welke momenteel in TaskCentre aanwezig zijn. Bij het importeren van gegevens in deze tabel kan een conversieprobleem optreden bij het overzetten van de ingestelde tijdzone binnen de schedule stap. Dit probleem treed op wanneer de schedule stap gemaakt is op een omgeving waar het besturingssysteem een andere taal heeft dan de huidige TaskCentre server - meestal wordt dit veroorzaakt door een migratie naar een nieuwe server met andere taalinstellingen dan de oude server.

Oplossing
Voor dit probleem is een hotfix patch voor Orbis TaskCentre aangemaakt. Deze patch kan via onze FTP-Server gedownload worden: TaskCentre 4.7 - Hotfix KB35373. Let op: Deze patch is enkel bedoeld voor TaskCentre 4.7, Build 2936. Installatie van deze patch zal de TaskCentre Server Service herstarten.
ID: 000017
Datum: 01-03-2017
Heeft betrekking op de volgende producten:
TaskCentre
Heeft u vragen, of wellicht ondersteuning nodig? Neem dan via onze Orbis Portal contact op met onze helpdesk.
LinkedIn Vimeo YouTube