Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
Knowledge Base
Het opslaan van een taak genereert de foutmelding 'Failed to save changes to task (0x800403d)'.
Id: 000023 | Datum: 28-03-2017 | Producten: TaskCentre
Symptomen
Bij het bouwen van een nieuwe taak of het aanpassen van een bestaande taak is het mogelijk dat de melding "Failed to save changes to task (0x800403d)" naar voren komt wanneer men de taak probeert op te slaan:

Symptomen:
  • Het opslaan van de taak genereert een popup met bovenstaande foutmelding.
  • Men heeft stappen uit de taak verwijderd.

Bij bovenstaande symptomen is dit document van toepassing.

Oorzaak
Deze melding treedt op wanneer er binnen een taak geen stap aanwezig is welke als startpunt gemarkeerd is voor deze taak. In onderstaand screenshot staat een voorbeeld van een taak waarin de start-stap ontbreekt:



Deze situatie kan optreden wanneer men handmatig een stap als startpunt geselecteerd heeft, maar deze stap vervolgens verwijderd heeft. Let wel op: Stappen van het type "Event" worden niet gezien als geldig startpunt. Onderstaande screenshot toont een taak waarbij een stap van het type event (De schedule stap "iedere dag, 9:00") aanwezig is en als start-stap gemarkeerd is.



Hoewel deze taak een startpunt heeft voor het automatisch starten van de taak ontbreekt een startpunt voor een handmatige startactie. Bovenstaande taak zal men derhalve niet op kunnen slaan.

Oplossing
Dit probleem kan op twee manieren verholpen worden:
  • Optie 1: Klik met de rechtermuis op het canvas van de taak, en selecteer de optie "Automatically Choose Start Step" in het context menu.
  • Optie 2: Klik met de rechtermuis op een stap en selecteer "Set as Start".

Bij de eerste variant zal TaskCentre zelf de start-stap proberen te bepalen, bij de tweede variant geeft de gebruiker expliciet een startpunt voor deze taak aan.
ID: 000023
Datum: 28-03-2017
Heeft betrekking op de volgende producten:
TaskCentre
Heeft u vragen, of wellicht ondersteuning nodig? Neem dan via onze Orbis Portal contact op met onze helpdesk.
LinkedIn Vimeo YouTube