Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
Orbis Software video's:
|
oplossingen
Marketing op het allerhoogste niveau met Workflow4U en MailChimp
Video Inhoud
  • Video details
  • Gesproken tekst
  • Veelgestelde vragen
  • Links & downloads
Marketing op het allerhoogste niveau met Workflow4U en MailChimp
11-05-2017 00h 04m 03s Niveau: Laag Workflow4U, MailChimp, TaskCentre
MailChimp is een van de meest krachtige een veelzijdige online marketingoplossing. Veel bedrijven maken al gebruik van MailChimp voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven, maar missen vaak de connectie met interne systemen of de structuur in processen. Daarom introduceren wij de Workflow4U en MailChimp integratie oplossing.

In deze video laten we u zien hoe eenvoudig is het om Workflow4U te koppelen aan MailChimp en vanuit Workflow4U campagnes aan te maken, resultaten op te halen en vervolgacties aan te maken. Hierbij is een directe toegang tot MailChimp niet nodig.

In deze video komen de volgende onderdelen aan bod:
Deel deze video:
Marketing op het allerhoogste niveau met Workflow4U en MailChimp

MailChimp is een van de meest krachtige een veelzijdige online marketingoplossing. Veel bedrijven maken al gebruik van MailChimp voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven, maar missen vaak de connectie met interne systemen of de structuur in processen. Daarom introduceren wij de Workflow4U en MailChimp integratie oplossing.

Workflow4U
Eenmaal aangekomen in Workflow4U gaan we een nieuwe MailChimp campagne opzetten. Daarvoor maken we een nieuwe workflow genaamd "Verzenden mailing" aan. Deze workflow bestaat uit 3 delen:
- Allereerst de workflow informatie.
- Als tweede alle informatie voor MailChimp. Welke type campagne gaan we aanmaken, voor wie is deze bedoeld, het html-bestand met de inhoud van de campagne en een planningsdatum en tijd wanneer de campagne verstuurd moet worden.
- En als laatste kunnen we notities toevoegen en vervolgacties voor onze telemarketingafdeling aanmaken.

Nadat we hebben bepaald voor wie deze workflow bedoeld is en een project gekoppeld hebben, gaan we de basis voor de campagne aanmaken.

- We kiezen allereerst het type-campagne en in welke folder binnen MailChimp deze campagne terecht moet komen.
- Voordat een campagne verzonden wordt, kan deze eerst getest worden. Door bij "Intern verzenden aan" te kiezen voor "Medewerkers Orbis" en als segment "Rol nieuwsbrief", ontvangt iedereen binnen medewerkers orbis gekoppeld aan de rol nieuwsbrief, deze test mailing. We kunnen dus heel eenvoudig, zonder enige programmeercode of ingewikkelde aanpassingen, selecties aanmaken.
- Ditzelfde geldt ook voor wie uiteindelijk de campagne gaat ontvangen. In dit voorbeeld zijn dit alle klanten. Maar ook hier kunnen we weer een selectie maken dat bijvoorbeeld alleen klanten met een specifiek ERP-systeem of in een bepaalde branche deze campagne ontvangen.
- Als laatste koppelen we de inhoud voor deze campagne en geven we aan wanneer en hoe laat deze campagne verzonden moet worden.

De 1e test
Omdat we eerst zeker willen zijn dat de inhoud van de mailing correct is, wordt een test gestuurd. Door de actie "Verzend intern" uit te voeren, ontvang ik binnen enkele ogenblikken de campagne. Netjes gevuld met de gekoppelde content, merge-fields, etc.

Tijd om de campagne te verzenden
De uitgevoerde test is akkoord en de campagne mag verzonden worden. We kiezen daarom voor "Gereed voor verzending extern". U ziet dat deze actie 2 nieuwe velden in de workflow toont. Namelijk de definitieve datum en tijdstip van verzenden campagne. Dit is de datum en tijdstip dat TaskCentre deze campagne aanmaakt in MailChimp en akkoord voor verzenden geeft.

Rapportages
Nadat een campagne is verzonden, is het mogelijk om met TaskCentre resultaten uit MailChimp op te halen en hier een mooie PDF van te maken. Deze wordt vervolgens aan de betreffende workflow in Workflow4U gekoppeld. Dus zonder ook maar enige handmatige actie in MailChimp, worden alle belangrijke gegevens opgehaald en verwerkt.

Vervolgacties aanmaken
Op basis van de eerder opgehaalde gegevens kunnen ook automatisch vervolgacties worden aangemaakt. U zag eerder al de velden "Workflows "Telemarketing belactie" aanmaken" en "Aantal dagen na mailing workflows aanmaken" staan. Dit betekent dat TaskCentre automatisch na, bijvoorbeeld 7 dagen, workflows voor de afdeling telemarketing aanmaakt van alle relaties die de bijvoorbeeld via deze nieuwsbrief doorgeklikt hebben naar onze website. In de aangemaakte workflow staat gedetailleerd de informatie van de relatie, welke campagne het betreft en welke links deze persoon bezocht heeft. Zo kan onze verkoopafdeling dus heel gericht relaties benaderen voor verdere acties.

Veelgestelde vragen
Uw vraag staat hier niet bij? Stel hem dan gelijk via onze Portal.
Infosessie links & downloads
Wellicht ook interessant voor u:
Breng uw klantenservice op topniveau met Workflow4U en Portal4U
Breng uw klantenservice op topniveau met Workflow4U en Portal4U
[ Bekijk video ]
De integratie van e-mail middels Workflow4U
De integratie van e-mail middels Workflow4U
[ Bekijk video ]
Het indienen van een declaratie in Workflow4U
Het indienen van een declaratie in Workflow4U
[ Bekijk video ]
De introductie van Workflow4U
De introductie van Workflow4U
[ Bekijk video ]
Orbis TaskCentre, het CRICI Concept
Orbis TaskCentre, het CRICI Concept
[ Bekijk video ]
Meer weten over Orbis Software Benelux BV en zijn producten?
LinkedIn Vimeo YouTube