Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
Orbis Software video's:
|
oplossingen
MS Dynamics Navision Integration Tool
Video Inhoud
  • Video details
  • Gesproken tekst
  • Veelgestelde vragen
  • Links & downloads
Introductie00m06s
De taak01m07s
De Navision Integration Tool
De Tool01m26s
Connection01m30s
Mapping: Object01m41s
Mapping: Operation02m03s
Mapping: velden koppelen02m14s
Het voorbeeld
Het wijzigen van adresgegevens in SuperOffice02m54s
Het resultaat in Navision03m31s
MS Dynamics Navision Integration Tool
25-06-2014 00h 04m 13s Niveau: Gemiddeld Orbis TaskCentre, Microsoft Dynamics Navision, SuperOffice
Wanneer er een nieuwe order in het ERP-systeem ingevoerd wordt, dan dient deze order gecontroleerd te worden op de business rules. Denk hierbij aan zaken als: Zijn de orderkosten correct berekend? Is de minimale marge in acht genomen? Omdat dit voor ieder bedrijf anders is kunnen heel veel standaard ERP-systemen deze controles niet voor u uitvoeren. Dit kan wel met behulp van een Orbis Taak. Tevens kunnen de aanpassingen bij veel ERP systemen meteen in de order aangepast worden.

In deze infosessie komen de volgende onderdelen aan bod:
Deel deze video:
MS Dynamics Navision Integration Tool

In deze video laten wij u een toepassing van de Navision Integration Tool zien. De Navision tool binnen Orbis TaskCentre is ontwikkeld om op een eenvoudige, snelle én door Microsoft ondersteunde wijze te communiceren met Microsoft Dynamics Navision. Deze tool stelt ons niet alleen in staat om data uit Navision op te halen, maar ook om data op een gevalideerde manier terug te schrijven in de Navision database. In dit voorbeeld gaan we in een andere applicatie contactgegevens wijzigen en deze gegevens gaan we automatisch bijwerken in Navision.

Als externe applicatie gebruiken we SuperOffice CRM. In dit pakket gaan we dus de adresgegevens wijzigen van een relatie. We gaan nu naar de Orbis Taak kijken die deze wijzigingen in Navision zal gaan verwerken.

We halen allereerst in SuperOffice de gewijzigde contactgegevens op en deze gegevens zetten we om in een XML-formaat, dat op zijn beurt weer gebruikt wordt door de Navision Tool. Omdat de Navision Tool als input gebruikt maakt van een XML-bestand is deze gemakkelijk te gebruiken.

We openen nu de Navision Integration Tool.

Allereerst kiezen we de Navision database waarin we de gegevens willen wijzigen. We kiezen hier voor de Kronus database. Vervolgens kiezen we wat we willen gaan doen met de tool. Binnen het veld object maakt u dan de juiste keuze. Willen we iets doen met medewerkers, employees, of willen we bijvoorbeeld artikelen toevoegen? Nee, wij willen contactpersonen wijzigen, dus we kiezen voor het object Service Contacts. Vervolgens kunnen we voor dit object de bijbehorende Operation kiezen. In dit geval is dit Update Address. We willen namelijk adresgegevens wijzigen. De Navision Integration Tool geeft nu automatisch aan welke velden in Navision vereist zijn om de contactgegevens binnen Navision te wijzigen. Aan de andere zijde hebben we ons XML-bestand staan met de gewijzigde gegevens uit SuperOffice en we gaan deze gegevens nu eenmalig met elkaar koppelen. Naam naar naam, adres naar adres, etc. Dan rest ons nog 1 ding en dat is het registreren van de mutatiedatum in SuperOffice.

We zijn nu klaar met het definiëren van deze taak.

We openen nu SuperOffice en we kiezen de relatie Orbis Software. Het adres is Geldropseweg 250 en wanneer we in Navision kijken dan staat hier inderdaad hetzelfde adres. We gaan terug naar SuperOffice en we wijzigen het adres in SuperOffice van Geldropseweg 250 in Postbus 250. De postcode wijzigen we in 5600 AA. We bewaren deze gegevens in SuperOffice en openen Orbis TaskCentre. U ziet dat de taak voor het synchroniseren van de contactgegevens reeds gestart is... en nu klaar is. Wanneer we nu in Navision kijken, dan zien we dat de adresgegevens bij het contact Orbis Software, keurig aangepast zijn.

Veelgestelde vragen
Uw vraag staat hier niet bij? Stel hem dan gelijk via onze Portal.
Infosessie links & downloads
Wellicht ook interessant voor u:
Controleer de registratie van een nieuwe relatie op uw eigen Business Rules.
Controleer de registratie van een nieuwe relatie op uw eigen Business Rules.
[ Bekijk video ]
Controleer iedere nieuwe order op onze Business Rules.
Controleer iedere nieuwe order op onze Business Rules.
[ Bekijk video ]
Bewaak wijzigingen in bankrekeningnummers van crediteuren.
Bewaak wijzigingen in bankrekeningnummers van crediteuren.
[ Bekijk video ]
Meer weten over Orbis Software Benelux BV en zijn producten?
LinkedIn Vimeo YouTube