Een ogenblik geduld aub...
De website wordt geladen...
Twitter LinkedIn Vimeo YouTube Facebook
Het automatiseren van real-time status notificaties.
Het is voor zowel organisaties als voor klanten enorm belangrijk om op de hoogte te zijn van de huidige stand van zaken. Bepaalde gebeurtenissen kunnen namelijk een grote impact hebben op de manier van zaken doen.

Voor een organisatie kan dit bijvoorbeeld een bedrijfscontinuïteit- of een fraudewaarschuwing zijn, waarop onmiddellijk actie moet worden ondernomen. Voor klanten kan dit een vertraging in de levering van bestelde goederen of een wijziging in hun reisplanning zijn.


In de meeste gevallen hebben werknemers en klanten gewoon de meest actuele informatie nodig om de juiste beslissing te nemen, hun taken uit te voeren en efficiënter te kunnen plannen.

Real World Status Notificaties

Zodra een bepaalde taak in een proces is voltooid, is er waarschijnlijk een andere werknemer, -of een andere afdeling, die hierop moet reageren. Of het nu een onderdeel van de productie, de distributie, een vervolgoproep, of een marketingactie is, de status van de werkstroom zal voortdurend gecommuniceerd moeten worden met elkaar.


Het financiële team in een organisatie moet kunnen vertrouwen op real-time bedrijfsupdates en risico waarschuwingen om hen op de hoogte te stellen van wijzigingen in de bedrijfsactiviteiten en de financiële status van de werkstroom van de klanten. Dit zorgt ervoor dat ze snel kunnen reageren en de beste beslissingen kunnen nemen voor het bedrijf.


De IT-afdeling en de helpdesk moeten te allen tijde op de hoogte zijn van eventuele fouten en storingen. De systemen vereisen, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar, monitoring en moeten statusrapportages kunnen leveren. Als er buiten de kantooruren van de helpdesk een noodoproep van een klant is, moet er een meldingssysteem worden opgezet zodat er een bericht wordt gegenereerd om iemand van deze situatie op de hoogte te stellen.


In feite kunnen bedrijven systemen opzetten om bepaalde acties en data in de gaten te houden en automatisch berichten te genereren om iemand te waarschuwen.


Veel mensen verwachten dat er statusupdates geleverd worden van bijvoorbeeld een examen dat ze gemaakt hebben, een gezondheidsonderzoek dat heeft plaatsgevonden, de status van een sollicitatie, een aanvraag van een lening of verzekering, de status van een geboekte vlucht of treinreis, de status van een agenda afspraak, vergadering of dienst, maar ook de status van een online bestelling.


Real-time informatie over bestellingen is een van de belangrijkste aspecten van klantenservice in dit e-commerce tijdperk. Klanten willen graag precies weten waar hun aankopen zijn en wanneer ze geleverd zullen worden. Bedrijven die deze service bieden creëren goodwill en dit zorgt voor klantenbinding.


Het communiceren van statusupdates kan echter een tijdrovende taak zijn, vooral omdat de vereiste gegevens vaak in verschillende systemen zitten. Niet alleen zou iemand al deze systemen met gebeurtenissen, orders en resultaten moeten bijhouden, daarnaast zou ook nog handmatig in de database moeten worden gezocht naar de juiste klanten om dit te communiceren. Bij kritieke gebeurtenissen zal het handmatige proces een negatieve impact hebben en de respons tijd negatief beïnvloeden.

Real-time meldingen automatiseren

Door gegevens te bewaken en de distributie van meldingen te automatiseren zullen menselijke fouten verdwijnen en zal de service naar de klant verbeteren. Ook zal er capaciteit vrijkomen waardoor werknemers aan andere relevante zaken kunnen werken.


De Notification & Alerting-mogelijkheden van Orbis BPA Platform (TaskCentre) maken het uiterst eenvoudig om statusmeldingen te automatiseren dankzij de drag-and-drop functionaliteit en de eenvoudige integratie met ieder gewenst systeem. Het kan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar collega’s, leveranciers of klanten real-time e-mail- en sms-berichten sturen.


Statusmeldingen kunnen worden geactiveerd via vier eenvoudige stappen. Ten eerste is er een set tools waarmee de beheerder het gewenste triggerpunt kan definiëren.


  • SMTP-Trigger
    Wanneer bepaalde content in een inkomende- of uitgaande e-mail staat.

  • Schedule-Trigger
    Bijvoorbeeld elke maandagochtend om 09:00.

  • SQL-Trigger
    Wanneer een bepaalde actie wordt uitgevoerd zoals het toevoegen, wijzigen of verwijderen van een record.

  • Oracle-Trigger
    Wanneer een bepaalde actie wordt uitgevoerd, zoals het toevoegen, wijzigen of verwijderen van een record.

Zodra één van bovenstaande triggers wordt geactiveerd zal de data worden opgehaald uit de database. Dan wordt de data opgemaakt in de gewenste huisstijl om deze vervolgens in een vooraf gedefinieerde output methode te distribueren.

De voordelen van geautomatiseerde statusmeldingen

Door statusmeldingen te automatiseren kunnen organisaties te allen tijde hun klanten op de hoogte houden van bepaalde situaties, verbetert u de klantrelatie en verbetert u de productiviteit van het bedrijf omdat handmatige processen verdwijnen.

Social Media
Deel dit bericht via uw eigen
social media kanaal:
Meer informatie over de gebruikte producten of deze case study?
LinkedIn Vimeo YouTube