Oplossingen voor jouw verkoopafdeling
Besteed meer tijd aan contact met bestaande klanten en nieuwe zakelijke prospects
Ontdek hoe onze oplossingen en applicaties de verkoopafdeling helpen meer tijd te besteden aan het contact met bestaande klanten en nieuwe zakelijke prospects door handmatige gegevensinvoer in het CRM-systeem te vermijden, pijplijnrapporten te automatiseren en nog veel meer.
Verkoop automatiseringstools om verkoopprocessen te stroomlijnen
Wil je jouw verkoopprocessen stroomlijnen om leadbeheer te verbeteren en de zichtbaarheid van verkoop-KPIās en pijplijnrapporten te vergroten? Of wil je de repetitieve handmatige gegevensinvoer uit dagelijkse taken weghalen door middel van kosteneffectieve verkoopbeheertools?
De verkoop automatiseringstools van Orbis Software helpen je tijd voor jouw medewerkers vrij te maken door de repetitieve administratieve taken over te nemen. Denk hierbij aan het verwerken van verkoopleadgegevens afkomstig van je website in het CRM-systeem, het automatiseren van verkooprapporten of je verkoopafdeling automatisch op de hoogte stellen als een klant op krediet is geplaatst in het boekhoudsysteem.
Verbeterd leadbeheer
Verhoogde zichtbaarheid van gegevens voor betere besluitvorming
Laat verkoopteams zich focussen op nieuwe en bestaande verkoopkansen
Verhoogde omzet/bedrijfsprestaties
Maakt een einde aan handmatige invoertaken en administratiefouten
Versnelt de mogelijkheden om verkoopkansen te vergroten
Welke systemen wil je integreren?
RPA Platform is de all-in-one oplossing voor integratie en procesautomatisering. Geen maatwerk meer, maar Ć©Ć©n platform met oplossingen voor ieder proces.
Onze tools in de praktijk
Veelvoorkomende processen waarmee onze automatiseringstool verkoopafdelingen hebben geholpen
- CRM-integratieconnectoren voor Salesforce, Microsoft Dynamics CRM, Exact Synergy, HubSpot en nog veel meer.
- Kennisgeving van verkoopvragen via websites, sociale media enz. die een follow-up vereisen
- Samenvattingen van recente bestellingen of verzonden goederen naar verkoopmanagers sturen
- Microsoft Exchange-integratie met een CRM-toepassing
- Automatisch verkoop-KPI- en pijplijnrapporten maken en distribueren
- Belangrijke gegevens zoals offertes, bestellingen, producten en inkooporders synchroniseren
- Automatisch melding maken van een klantaccount dat op krediet is geplaatst binnen een boekhoudsysteem
- Automatisch verkoopvragen toewijzen aan de relevante verkoopvertegenwoordiger
- Je kredietverwijzingsproces automatiseren met CreditSafe voordat je nieuwe klanten aangaat
- Automatisering van prijswijzigingen en prijslijsten van nieuwe leveranciers aan het verkoopteam
- Geautomatiseerde follow-up van verkoopkansen
- Eenvoudig synchroniseren van gegevens tussen Microsoft Outlook en een CRM-systeem
- Automatisering van het proces van het laten goedkeuren van offertes, voorstellen of kortingen door managers
- Genereer automatisch een e-mail waarin verkopers worden geattendeerd op het feit geen activiteitenrapporten of andere documenten te hebben ingediend
- Verkopers waarschuwen wanneer hun activiteitsniveau onder vooraf ingestelde targets komt
- Integratie van een CRM-systeem met andere systemen voor up-to-date bedrijfsgegevens en belangrijke contacten
Interessante blogs & ebooks
Raak geĆÆnspireerd wat RPA Platform voor jouw bedrijfsvoering kan betekenen. Maandelijks publiceren we diverse blogs en ebooks.
Hoe CRM-integratie de verkoop- en marketingprestaties kan verbeteren
CRM-software (Customer Relationship Management) stelt bedrijven in staat om de volledige verkoop- en marketingmix, zoals relaties, contacten, activiteiten, opportunitybeheer en campagnes, op Ć©Ć©n platform te beheren. Om het potentieel van CRM-software volledig te benutten, organisaties een 360-graden overzicht van activiteiten te bieden en substantiĆ«le voordelen te realiseren moet CRM-software eigenlijk wel worden geĆÆntegreerd met andere bedrijfssystemen. Waarom? Dat is te lezen in ons blog.
De voordelen van e-commerce integratie
Gegevens die door de online winkel worden verzameld, kunnen automatisch in bestaande Marketing- of CRM-systemen worden gepusht om verkooppersoneel te helpen bij cross-selling en up-selling. Belangrijke verkooptactieken die kunnen leiden tot een betere cashflow en een stijging van omzet en winst. E-commerce integratie met ERP is een eenvoudige oplossing die snel inzetbaar is een snel veel voordelen biedt.
Waarom je je CRM systeem wil integreren met je andere interne systemen
Waarom zou je je CRM integreren met je ERP? Het biedt vele voordelen. Neem alleen al het feit dat je zaken maar op ƩƩn plek goed hoeft vast te leggen. CRM integratie is dƩ manier om verkoopvertegenwoordigers en klantenserviceteams in ƩƩn oogopslag een volledig overzicht te bieden van elke klant binnen het CRM-systeem, inclusief kredietlimieten, openstaande posten, bestellingen en facturen, zonder tussen verschillende interne systemen te moeten wisselen.