Orbis blog
20 manieren om software voor verkoopteambeheer te gebruiken
Wat is software voor verkoopteambeheer?
Populaire vereisten voor tools voor verkoopteambeheer zijn onder meer lead- en opportunitybeheer, verkoopprognoses en KPI-rapportage. Naarmate een verkoopproces complexer wordt kunnen aanvullende functies, zoals workflow voor goedkeuring van kortingen en goedkeuring van verkoopoffertes helpen om het verkoopproces te stroomlijnen. Het hebben van een gestroomlijnd en geautomatiseerd verkoopproces stelt verkoopteams in staat zich te concentreren op taken met toegevoegde waarde binnen de verkoopcyclus, zoals accountbeheer, en neemt repetitieve, foutgevoelige administratie weg.
Veelvoorkomende functies die je vindt in software voor verkoopteambeheer zijn:
- Account- en contactbeheer: contactgegevens, adres, overeengekomen kortingspercentage voor klanten, boekhoud- en financiƫle gegevens, leads en campagnes.
- Activiteiten en geschiedenisbeheer: geschiedenis van klantinteracties, kalenderweergave, het aanmaken van vervolggebeurtenissen en -taken, herinneringen.
- Kansen: Aanvraag, contactgegevens, totaal potentieel / waarschijnlijkheid van verkoop, leadbron.
- Offertes: verkoopoffertes maken, prijslijsten, productlijnen en kortingsniveaus beheren.
- Verkooporders: Creƫer verkooporders, ordernummers, taaknummers enz.
- Taakbeheer: controleer en doorzoek iedere verkooporder.
- Prijzen: Beheer prijzen, kortingsniveaus voor klanten, enz.
- Rapportage: maak rapporten zoals conversiepercentages, herhaalaankopen per maand, niet-geconverteerde offertes enz.
- E-mail- en PDF-generatie: genereer automatisch PDFās om te verzenden of af te drukken, verzend HTML-e-mail.
- Integratie: eenvoudig te integreren met andere bedrijfssystemen om aanvullende verkoopprocessen en marketingactiviteiten te automatiseren.
20 tips om de verkoopprestaties te verbeteren door middel van de automatisering van verkoopprocessen
- Workflow voor verkoopgoedkeuring om het proces te automatiseren waarbij de workflow voor verkoopoffertes door managers wordt geautoriseerd.
- Workflow voor het goedkeuren van kortingen om autorisatie van kortingen te automatiseren.
- Geautomatiseerde e-mailopvolging van verkoopkansen die niet zijn opgevolgd voor een 'x'-periode.
- Automatisch gegenereerde en gedistribueerde verkoopprognoserapporten.
- Geautomatiseerd updaten van prijslijsten door integratie met systemen van belangrijke leveranciers.
- Implementatie van een klant- en verkoopportaal voor klanten om hun eigen accounts te beheren en online een bestelling te plaatsen.
- Klanten en verkoopteams in staat stellen om de voorraadniveaus van een product te controleren enkel en alleen door een sms of e-mail te sturen.
- Rapporten over ontvangen betalingen die rechtstreeks naar verkopers worden gestuurd.
- Nieuwe (aan)vragen snel onder de aandacht brengen van verkopers dankzij workflow- en e-mailautomatisering.
- Verkoopranglijsten worden automatisch gedistribueerd.
- Wekelijkse/maandelijkse activiteitenrapporten die automatisch worden gegenereerd en verspreid.
- Automatisch navraag doen bij verkopers die geen activiteitenrapporten of andere documenten hebben ingediend.
- Breng verkopers door middel van een geautomatiseerde mail op de hoogte wanneer hun activiteiten niveaus onder vooraf ingestelde drempels komen.
- Dynamisch monitoren van offertes / voorstellen die zijn opgesteld met ongewoon lage marges.
- Automatisch e-mail of sms waarschuwingen maken en verzenden naar verkopers wanneer een van hun klanten geen krediet meer krijgt.
- Verspreid automatisch samenvattingen naar verkoopteams van recente bestellingen die door hun klanten zijn geplaatst.
- Automatiseer een melding per e-mail aan verkopers wanneer een bestelling binnenkomt van goederen of als goederen worden verzonden aan belangrijke klanten.
- Automatiseer een e-mailmelding aan een verkoper wanneer iemand, bijvoorbeeld een lid van het klantenserviceteam, met een van hun klanten spreekt.
- Automatisch verkopers op de hoogte stellen wanneer hun klanten technische supportvragen indienen of deze worden geƫscaleerd.
- Automatiseer prijswijzigingen voor het verkoopteam.
Voordelen van software voor verkoopteambeheer
8 specifieke voordelen van verkoopbeheersoftware:
- Verbeterde zichtbaarheid van kritieke informatie zoals verkoopcijfers, offertes, pijplijn enz.
- Verbeterde klantrelatiebeheer.
- Verbeterde interne en externe communicatie.
- Verhoogde productiviteit van het verkoopteam en de bedrijfsprestaties.
- Maakt een einde aan repetitieve, handmatige gegevensinvoer en beheertaken.
- Verbeterde verkoopprognoses.
- Gestroomlijnde workflow voor verkoopprocessen.
- Verbeterde besluitvorming.
One tool, Countless Solutions
Orbis Software biedt met het innovatieve RPA Platform de oplossing voor al je vraagstukken omtrent integratie en procesautomatisering. Zonder maatwerk of codeerkennis integreer je vrijwel ieder gewenst systeem, softwarepakket of applicatie met elkaar middels dragānādrop. Denk aan ERP-systemen, CRM-systemen, webshops, marketplaces, koeriersdiensten, marketingtools en nog veel meer. De standaard beschikbare Documenten- en Rapportagesoplossing is er voor je interne rapportages en met de Alerts & Notificaties functionaliteit zorg je ervoor dat je altijd, overal en real-time op de hoogte blijft van kritische bedrijfsprocessen. Met de web-based Workflows kun je al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren en de web-based Portalen zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie zowel intern als extern. Ontdek hoe Orbis Software ook jouw organisatie kan helpen door prestaties te verbeteren, efficiĆ«ntie te verhogen en kosten te besparen.
Heb je een vraag?
Ons support- en salesteam staat voor je klaar.