Orbis blog
5 redenen om je documentbeheer te automatiseren
Documenten en rapportages spelen een belangrijke rol in het soepele verloop van de meeste MKB-bedrijven. Zij bieden belangrijke informatie; intern of extern.
Ongeacht de branche waarin je bedrijf gespecialiseerd is, hebben jouw klanten, leveranciers, medewerkers en het management snel en efficiënt informatie nodig. De enige constante is de tijd die werknemers nodig hebben om handmatig de relevante informatie te verzamelen, deze informatie samen te stellen en te distribueren. Het probleem is dat de meeste organisaties handmatig de relevante informatie uit meerdere databases, systemen en bronnen halen. De informatie is meestal alleen daar aanwezig en de medewerkers moeten de gegevens nog structureren en ervoor zorgen het klopt. Daarna wordt het gedistribueerd naar de relevante ontvangers.Dit maakt het hele proces tijdrovend en vatbaar voor menselijke fouten. Dat kan uiteindelijk procesknelpunten veroorzaken.
De voordelen van rapport- en documentautomatisering
De introductie van elektronische documenten en rapportages in het digitale tijdperk heeft het mogelijk gemaakt om het gehele proces eenvoudiger en sneller te maken. Het maakt het mogelijk om het creëren en distribueren van documenten en rapportages te automatiseren. Deel het eenvoudig via e-mail of FTP, voeg het rapport toe aan een CRM-record of plaats het op een netwerklocatie. Dit kan allemaal volgens jouw bedrijfsregels, databasegebeurtenissen en schema's. Kortom, het biedt jou, je klanten, leveranciers en medewerkers de gegevens die ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben.
De tijd waarin we handmatig een rapport of document moesten typen, afdrukken en versturen ligt al lang achter ons. Informatie kan nu gemakkelijk worden uitgewisseld tussen verschillende bedrijfssystemen, rapportagetools zoals Crystal Reports, Microsoft Reporting Services en andere applicaties. Documenten en rapportages worden automatisch aangemaakt en gedistribueerd.
Hier zijn vijf redenen waarom het automatiseren van documenten en rapportages extra voordelen met zich meebrengt voor jouw bedrijf:
De automatisering van documenten en rapportages zorgt ervoor dat je de informatie ontvangt die je nodig hebt, wanneer je deze nodig hebt. Rapporten zoals contracten die binnenkort verlengd moeten worden, kunnen worden ingepland in intervallen van bijvoorbeeld 90, 60 of 30 dagen maar ook winst- en verliesoverzichten, facturen en kasstroomstatussen kunnen bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks of maandelijks worden ingepland. Databases kunnen dynamisch worden gemonitord op belangrijke wijzigingen om realtime veranderingen in voorraadniveaus te melden.
Rapporten kunnen tijdrovend zijn om te produceren en vereisen vaak gegevens uit meerdere bronnen, systemen of afdelingen. Dit zorgt voor complexiteit en de gevoeligheid van repetitieve administratieve taken en fouten. Zonder effectieve rapportageprocedures kunnen vertragingen optreden, kan voorraad bederven en kunnen klanten een slechte klantenservice ervaren. Het automatiseren van het documenten- en rapportageproces, ongeacht in welk systeem of welke toepassing de gegevens zich bevinden, elimineert handmatige invoer. Dit betekent dat medewerkers profiteren van minder administratie en 100% nauwkeurige rapporten die voldoen aan jouw exacte zakelijke vereisten.
De automatisering van documenten en rapportages stelt managers en besluitvormers in staat om zich te richten op het identificeren van datagedreven inzichten of kansen. Het zorgt ervoor dat de prestaties van het bedrijf kunnen worden bewaakt, geanalyseerd en verbeterd, waardoor de prestaties toenemen en de zichtbaarheid van gegevens wordt vergroot.
De automatisering van documenten en rapportages stelt managers en besluitvormers in staat om zich te richten op het identificeren van datagedreven inzichten of kansen. Het zorgt ervoor dat de prestaties van het bedrijf kunnen worden bewaakt, geanalyseerd en verbeterd, waardoor de prestaties toenemen en de zichtbaarheid van gegevens wordt vergroot.
Besluitvormingsprocessen worden verbetert en het helpt het management om groeikansen te identificeren, terwijl medewerkers zich kunnen concentreren op taken die echte waarde toevoegen aan het bedrijf.
Conclusie
One tool, Countless Solutions
Orbis Software biedt met het innovatieve RPA Platform de oplossing voor al je vraagstukken omtrent integratie en procesautomatisering. Zonder maatwerk of codeerkennis integreer je vrijwel ieder gewenst systeem, softwarepakket of applicatie met elkaar middels drag’n’drop. Denk aan ERP-systemen, CRM-systemen, webshops, marketplaces, koeriersdiensten, marketingtools en nog veel meer. De standaard beschikbare Documenten- en Rapportagesoplossing is er voor je interne rapportages en met de Alerts & Notificaties functionaliteit zorg je ervoor dat je altijd, overal en real-time op de hoogte blijft van kritische bedrijfsprocessen. Met de web-based Workflows kun je al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren en de web-based Portalen zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie zowel intern als extern. Ontdek hoe Orbis Software ook jouw organisatie kan helpen door prestaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en kosten te besparen.
Heb je een vraag?
Ons support- en salesteam staat voor je klaar.