Orbis ebook
Automatisering van klantsupport processen
Klantsupport is een uiterst belangrijke functie voor elke organisatie die producten of diensten levert. Eventuele problemen of storingen moeten snel en efficiënt worden verholpen, vooral als het product of de dienst van cruciaal belang is voor de klant.
Uitblinken in klantsupport is daarom essentieel voor de reputatie en groei van een organisatie. Als gevolg hiervan leggen veel MKB-bedrijven grote nadruk op het overtreffen van overeengekomen servicelevels om de continuïteit te waarborgen en concurrerend te blijven.
In dit ebook behandelen we vragen als 'Wat houdt automatisering van klantsupport in?', 'Hoe automatiseer je klantsupport?', 'Hoe helpt de automatisering van klantsupport bij dit probleem?', Wat zijn voorbeelden en voordelen van geautomatiseerd klantsupport?'.
Door de helpdesk te integreren met een CRM-, ERP- of branche-specifieke applicatie kunnen organisaties de zichtbaarheid van kritieke informatie voor niet-helpdeskgebruikers verbeteren en een einde maken aan repetitieve gegevensinvoer. Alle medewerkers hebben dan zicht op supportticketinformatie voordat ze met klanten communiceren.
Download het ebook: Automatisering van klantsupport
Wat zijn de automatiseringsoplossingen voor klantsupport om uw supportprocessen te stroomlijnen? Antwoorden hierop leest u in dit ebook.
One tool, Countless Solutions
Orbis Software biedt met het innovatieve RPA Platform de oplossing voor al je vraagstukken omtrent integratie en procesautomatisering. Zonder maatwerk of codeerkennis integreer je vrijwel ieder gewenst systeem, softwarepakket of applicatie met elkaar middels drag’n’drop. Denk aan ERP-systemen, CRM-systemen, webshops, marketplaces, koeriersdiensten, marketingtools en nog veel meer. De standaard beschikbare Documenten- en Rapportagesoplossing is er voor je interne rapportages en met de Alerts & Notificaties functionaliteit zorg je ervoor dat je altijd, overal en real-time op de hoogte blijft van kritische bedrijfsprocessen. Met de web-based Workflows kun je al je bedrijfsprocessen, hoe complex ze ook zijn, volledig zelf inrichten, uitvoeren en beheren en de web-based Portalen zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie zowel intern als extern. Ontdek hoe Orbis Software ook jouw organisatie kan helpen door prestaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en kosten te besparen.
Veelgestelde vragen over het automatiseren van klantsupport processen
Wat is automatisering van klantsupport?
Automatisering van klantsupport maakt in wezen de afhankelijkheid van menselijke betrokkenheid en handmatige verwerking overbodig bij het afhandelen van vragen of problemen van klanten. Er zijn tal van functies en processen die kunnen worden geautomatiseerd om de klantenondersteuning te helpen verbeteren, variërend van supporttickets en communicatie tot facturering en interne meldingen.
Hoe automatiseer je klantsupport?
Automatiseringssoftware voor klantsupport kan CRM- en ERP-systemen, online services van derden en een reeks helpdesksoftware integreren. Eenmaal verbonden, is het dan mogelijk om veel van de tijdrovende taken te automatiseren, waardoor organisaties zich kunnen concentreren op belangrijkere aspecten om de service en ondersteuning te verbeteren, zoals het ontwikkelen van self-serving klantenservice-applicaties.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van een geautomatiseerde klantsupport?
Er zijn tal van voordelen verbonden aan het automatiseren van klantondersteuningsprocessen, waaronder: verhoogde zichtbaarheid van kritieke informatie; dure en foutgevoelige beheertaken vermijden; lagere operationele kosten; verbeterde efficiëntie; vermijden van administratie en bijbehorende handmatige gegevensinvoerfouten; verhoogde productiviteit van medewerkers en verhoogde klanttevredenheid.
Hoe kan ik supporttickets automatiseren?
Met behulp van een speciaal automatiseringsplatform is het mogelijk om automatisch inkomende ondersteuningsverzoeken vast te leggen, een incident te creëren en de taak toe te wijzen aan een ondersteuningstechnicus. Tickets kunnen vervolgens automatisch worden geüpload naar CRM- of ERP-systemen. Dit vermijd handmatige gegevensinvoer, verkort de responstijden en verbetert de klantenservice.
Wat zijn de voordelen van helpdesk integratie?
Door helpdesks te integreren met een CRM-, ERP- of branchespecifieke applicatie kunnen organisaties de zichtbaarheid van kritieke informatie voor niet-helpdeskgebruikers verbeteren en repetitieve gegevensinvoer vermijden. Alle medewerkers hebben dan zicht op supportticketinformatie voordat ze met klanten communiceren.