Eenvoudig koppelen en synchroniseren
Eenvoudig integreren met Amazon webshops
De Amazon Integratietool is een easy-to-use drag’n’drop oplossing. Met deze tool koppel je je Amazon winkel eenvoudig aan eCommerce-, ERP-, Marketing-, CRM- of Logistieke software en automatiseer je tijdrovende, foutgevoelige processen tussen deze systemen.
Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Vaak is een integratie wel mogelijk!
De mogelijkheden van onze Amazon Integratie
- Automatiseer de orderverwerking van Amazon naar je ERP systeem, CRM systeem, webshop, koeriersdienst of marketingtool.
- Het automatisch uploaden van product- en voorraadinformatie van je interne systemen naar de Amazon Marketplace.
- Het automatisch ophalen en verspreiden van Amazon Marketplace-rapporten.
- Nieuwe klanten in de Amazon Marketplace automatisch aangemaakt als nieuwe relaties in gekoppelde systemen.
De voordelen van onze Amazon Integratie
Met deze koppeling automatiseer je in slechts enkele klikken al je dataverkeer van en naar Amazon. De Amazon Integratietool is één van de vele RPA oplossingen van RPA Platform en is uitgegroeid tot een ‘standaard’ voor het automatiseren van arbeidsintensieve processen en integratievraagstukken.
- Je hebt geen technische kennis nodig.
- Nieuwe integratiefunctionaliteiten van de Amazon API worden automatisch toegevoegd in de tool.
- Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden middels drag‘n'drop.
- Informatie altijd en overal in al je systemen up-to-date zonder handmatige en dubbele invoer.
Onze klanten over de Amazon Integration tool:
Jouw persoonlijke aanbod
Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.
Wil je meer weten?
Vertel ons kort welke Amazon processen jij graag wilt automatiseren met deze Amazon integratie tool. We laten je binnen 15 minuten zien hoe snel en eenvoudig dit is.
Veelgestelde vragen over onze Amazon integratie
Wat is een Amazon integratie?
Een Amazon integratie omvat de koppeling van Amazon met een scala aan interne en externe applicaties. De flexibele Amazon Integration Tool van Orbis Software automatiseert het orderbeheerproces, zoals bijvoorbeeld het automatisch synchroniseren van relaties, artikelen en orders tussen Amazon en een ERP-systeem zonder handmatige handelingen van medewerkers. Onze Amazon API-connector is een bewezen en kosteneffectieve oplossing waarmee je standaard en complexe integraties kunt creëren met een verkoopkanaal als Amazon.
Hoe integreer ik met Amazon?
De Amazon integratietool maakt communicatie tussen BPA Platform en Amazon mogelijk. Alle communicatie maakt gebruik van XML-data. Je gebruikt de integratietool om BPA Platform-gegevens toe te wijzen aan Amazon-objecten en -bewerkingen. Bewerkingen zoals ADD, UPDATE, GET en DELETE worden ondersteund voor een verscheidenheid aan bedrijfsobjecten, zoals relaties, artikelen en orders.
Wat zijn de voordelen van een Amazon integratie?
De voordelen van het gebruik van de Amazon integratie van Orbis Software zijn onder meer;
- Verbetering van gegevens in Amazon.
- Aanzienlijke vermindering van de orderverwerkingstijden.
- Lagere operationele kosten.
- Vermijden van herhaalde (handmatige) gegevensinvoer en bijbehorende menselijke fouten.
- Mogelijkheid om nieuwe verkoopkansen te verkennen en verkoopkanalen uit te breiden.
- De noodzaak om extra personeel te werven tijdens piek- en seizoensperioden verminderen.
- De output van werknemers en bedrijven te verhogen.
- Vermijden van dure integratieontwikkeling op maat.
Wat zijn de mogelijkheden van een Amazon integratie?
De mogelijkheden van een integratie met Amazon zijn eindeloos. Een aantal zijn:
- Het automatisch downloaden van verkooporders in Amazon naar je ERP-systeem. Orders in Amazon bevatten belangrijke informatie zoals: leveringsmethode (zoals geselecteerd door de klant, bijvoorbeeld koerier en leveringstijdsbestek), productbeschrijving (productcode en bestelde hoeveelheid), betalingsgegevens inclusief transactie-ID, Amazon-fulfilment (Amazon FBA-integratie).
- De status van de ERP-verkooporder uploaden naar Amazon.
- Gedeeltelijke verzending: toestaan dat artikelen van een bestelling worden verzonden zodra ze beschikbaar zijn.
- ERP-voorraadniveau en prijswijzigingen uploaden naar Amazon: zodoende wordt jouw Amazon-winkel automatisch bijgewerkt met de laatste productvoorraadniveaus en productprijswijzigingen.
Met welke systemen kan ik Amazon integreren?
De Amazon integratietool kan met honderden applicaties, webservices en systemen integreren zoals:
- ERP systemen: Exact Globe, Exact Online, SAP Business One, Visma, Unit4, etc.
- CRM-integratie met b.v. Salesforce, Microsoft Dynamics 365 CRM of HubSpot.
- Koeriersdienst integratie: PostNL, TNT, DPD, DHL, FedEx, UPS, etc.
- E-mailmarketingintegratie: MailChimp, etc.
- Integratie met een industrie specifieke of op maat gemaakte applicaties.
Hoeveel kost een Amazon integratie?
De prijs voor deze integration tool is sterk afhankelijk van de wensen en eisen die aan een integratie gesteld worden. Wil je weten wat een integratie voor jouw organisatie gaat kosten? Neem dan gerust contact met ons op via +31 40 290 1640 of stuur ons een bericht.
RPA Platform
One Tool, Countless Solutions
RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De Amazon integratie maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.
De voordelen van e-commerce integratie
Gegevens die door de online winkel worden verzameld, kunnen automatisch in bestaande Marketing- of CRM-systemen worden gepusht om verkooppersoneel te helpen bij cross-selling en up-selling. Belangrijke verkooptactieken die kunnen leiden tot een betere cashflow en een stijging van omzet en winst. E-commerce integratie met ERP is een eenvoudige oplossing die snel inzetbaar is een snel veel voordelen biedt.
Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal
Met de globalisering van het bedrijfsleven en de snelheid waarmee de competitieve omgeving kan veranderen, zijn organisaties steeds vaker op zoek naar manieren om diverse bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Uw klanten krijgen steeds meer specifieke informatiebehoeften en doen zaken steeds meer digitaal. Dit verwachten zij ook van hun leveranciers. Het wordt steeds meer noodzakelijk om informatie 24/7 met elkaar te delen en uit te wisselen. Wanneer u in deze behoeften wilt voorzien en tevens uw bedrijfsprocessen efficiënter wil laten verlopen, worden met name een klantportaal ingezet. Dit blog vertelt meer over “Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal”.
De voordelen van een automatisch rapportageproces
De processen rondom de generatie en distributie van documenten en rapportages in een organisatie gebeuren veelal nog handmatig. Denk bijvoorbeeld aan rapportages ter ondersteuning van de sales- en marketingafdeling, maar ook financiële rapportages. Organisaties verzamelen vaak handmatig nog de berg aan interne systeemdata en converteren deze data vaak ook nog handmatig naar leesbare en dus bruikbare rapportages. Hoe vaak per dag maak jij of je medewerkers en collega’s nog handmatig Excel-lijsten, Word-documenten met overzichten of notities? Zijn deze gevuld met gegevens uit verschillende systemen? En hoeveel tijd kost dit? Stel je eens voor dat al deze handmatige processen volledig automatisch zouden verlopen.
Ontdek het live
Ik wil graag een prijsopgave ontvangen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via:
Ontvang onze productbrochure
Ik wil graag de volgende systemen aan elkaar koppelen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via: