Eenvoudig koppelen en synchroniseren
Eenvoudig integreren met Bol.com
Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Vaak is een integratie wel mogelijk!
De mogelijkheden van onze Bol.com Integratie
- Het automatisch synchroniseren van producten met EAN code vanuit geïntegreerde systemen naar Bol.com.
- Het automatisch synchroniseren van productprijs, status (nieuw/gebruikt), voorraadniveaus en levertijden.
- Het automatisch synchroniseren van Bol.com orders met de daarbij gekozen leverancier en verzendgegevens.
- Annuleringen en retouren automatisch ophalen, inlezen en terugkoppelen.
- Nieuwe klanten in Bol.com automatisch aangemaakt als nieuwe relaties in gekoppelde systemen.
De voordelen van onze Bol.com Integratie
Met deze koppeling automatiseer je in slechts enkele klikken al je dataverkeer van en naar Bol.com. De Bol.com Integratietool is één van de vele RPA oplossingen van RPA Platform en is uitgegroeid tot een ‘standaard’ voor het automatiseren van arbeidsintensieve processen en integratievraagstukken.
- Je hebt geen technische kennis nodig.
- Nieuwe integratiefunctionaliteiten van de Bol.com API worden automatisch toegevoegd in de tool.
- De Bol.com Integration Tool is door Bol.com gecertificeerd als officiële add-on.
- Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden middels drag‘n'drop.
- Informatie altijd en overal in al je systemen up-to-date zonder handmatige en dubbele invoer.
Onze klanten over de Bol.com Integration tool:
Jouw persoonlijke aanbod
Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.
Wil je meer weten?
Vertel ons kort welke Bol.com processen jij graag wilt automatiseren met deze Bol.com integratie tool. We laten je binnen 15 minuten zien hoe snel en eenvoudig dit is.
Veelgestelde vragen over onze Bol.com integratie
Wat is een Bol.com integratie?
Een Bol.com integratie omvat de koppeling van Bol.com met een scala aan interne en externe applicaties. De flexibele Bol.com Integration Tool van Orbis Software automatiseert het orderbeheerproces, zoals bijvoorbeeld het automatisch synchroniseren van relaties, artikelen en orders tussen Bol.com en een ERP-systeem zonder handmatige handelingen van medewerkers. Onze Bol.com API-connector is een bewezen en kosteneffectieve oplossing waarmee je standaard en complexe integraties kunt creëren met een verkoopkanaal als Bol.com.
Hoe integreer ik met Bol.com?
De Bol.com integratie tool maakt communicatie tussen BPA Platform en Bol.com mogelijk. Alle communicatie maakt gebruik van XML-data. Je gebruikt de integratietool om BPA Platform-gegevens toe te wijzen aan Bol.com-objecten en -bewerkingen. Bewerkingen zoals ADD, UPDATE, GET en DELETE worden ondersteund voor een verscheidenheid aan bedrijfsobjecten, zoals relaties, artikelen en orders.
Welke informatie kan synchroniseren met Bol.com?
De Bol.com integratie oplossing kan vele processen automatiseren. Zo kunnen producten met een EAN-code automatisch geüpload worden naar jouw Bol.com verkopersaccount en worden prijzen, statussen, voorraden en levertijden automatisch bijgewerkt en up-to-date gehouden.
Hoe kan ik orders op Bol.com automatisch inlezen en versturen?
Alle binnenkomende orders op Bol.com kunnen direct en automatisch gesynchroniseerd worden naar jouw interne, gekoppelde systemen. Zo kunnen de openstaande orders en de details van een order worden opgehaald uit Bol.com. Ook kunnen direct verzendlabels worden geprint en zendingen automatisch worden aangemeld bij de gewenste koeriersdienst.
Hoe kan ik annuleringen en retouren vanuit Bol.com verwerken?
Order annuleringen kunnen met de Bol.com koppeling automatisch gesynchroniseerd worden naar jouw interne systemen. Inclusief de reden van annulering. Ook alle openstaande retouren zijn automatisch op te halen uit jouw Bol.com verkopersaccount. Vraag je de retourstatus op, dan haalt de tool het retour-id, reden van retour en het aantal retouritems op.
Wat zijn de voordelen van een Bol.com integratie?
De voordelen van het gebruik van de Bol.com integratie van Orbis Software zijn onder meer;
- Verbetering van gegevens in Bol.com.
- Aanzienlijke vermindering van de orderverwerkingstijden.
- Lagere operationele kosten.
- Vermijden van herhaalde (handmatige) gegevensinvoer en bijbehorende menselijke fouten.
- Mogelijkheid om nieuwe verkoopkansen te verkennen en verkoopkanalen uit te breiden.
- De noodzaak om extra personeel te werven tijdens piek- en seizoensperioden verminderen.
- De output van werknemers en bedrijven te verhogen.
- Vermijden van dure integratieontwikkeling op maat.
- Automatisch rapportages genereren van verkoopresultaten, voorraadniveau’s etc.
Met welke systemen kan ik Bol.com integreren?
De Bol.com integratietool kan met honderden applicaties, webservices en systemen integreren zoals:
- ERP systemen: Exact Globe, Exact Online, SAP Business One, Visma, Unit4, etc.
- Koeriersdienst integraties met bijvoorbeeld PostNL, DPD, FedEx, DHL, UPS, enz.
- CRM-integratie: Microsoft Dynamics 365 CRM, Salesforce, HubSpot, enz.
- Marketing integraties met bijvoorbeeld MailChimp.
- Integratie met een industrie specifieke of op maat gemaakte applicaties.
Hoeveel kost een Bol.com integratie?
De prijs voor deze integration tool is sterk afhankelijk van de wensen en eisen die aan een integratie gesteld worden. Wil je weten wat een integratie voor jouw organisatie gaat kosten? Neem dan gerust contact met ons op via +31 40 290 1640 of stuur ons een bericht.
RPA Platform
One Tool, Countless Solutions
RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De Bol.com integratie maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.
De voordelen van e-commerce integratie
Gegevens die door de online winkel worden verzameld, kunnen automatisch in bestaande Marketing- of CRM-systemen worden gepusht om verkooppersoneel te helpen bij cross-selling en up-selling. Belangrijke verkooptactieken die kunnen leiden tot een betere cashflow en een stijging van omzet en winst. E-commerce integratie met ERP is een eenvoudige oplossing die snel inzetbaar is een snel veel voordelen biedt.
Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal
Met de globalisering van het bedrijfsleven en de snelheid waarmee de competitieve omgeving kan veranderen, zijn organisaties steeds vaker op zoek naar manieren om diverse bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Uw klanten krijgen steeds meer specifieke informatiebehoeften en doen zaken steeds meer digitaal. Dit verwachten zij ook van hun leveranciers. Het wordt steeds meer noodzakelijk om informatie 24/7 met elkaar te delen en uit te wisselen. Wanneer u in deze behoeften wilt voorzien en tevens uw bedrijfsprocessen efficiënter wil laten verlopen, worden met name een klantportaal ingezet. Dit blog vertelt meer over “Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal”.
De voordelen van een automatisch rapportageproces
De processen rondom de generatie en distributie van documenten en rapportages in een organisatie gebeuren veelal nog handmatig. Denk bijvoorbeeld aan rapportages ter ondersteuning van de sales- en marketingafdeling, maar ook financiële rapportages. Organisaties verzamelen vaak handmatig nog de berg aan interne systeemdata en converteren deze data vaak ook nog handmatig naar leesbare en dus bruikbare rapportages. Hoe vaak per dag maak jij of je medewerkers en collega’s nog handmatig Excel-lijsten, Word-documenten met overzichten of notities? Zijn deze gevuld met gegevens uit verschillende systemen? En hoeveel tijd kost dit? Stel je eens voor dat al deze handmatige processen volledig automatisch zouden verlopen.
Ontdek het live
Ik wil graag een prijsopgave ontvangen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via:
Ontvang onze productbrochure
Ik wil graag de volgende systemen aan elkaar koppelen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via: