Eenvoudig koppelen en synchroniseren
Eenvoudig integreren met Mailchimp
Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Vaak is een integratie wel mogelijk!
De mogelijkheden van onze Mailchimp Integratie
- Campagnes direct versturen vanuit andere systemen zonder dat daarbij toegang voor een medewerker in Mailchimp noodzakelijk is.
- Het automatisch aanmaken, verwerken en distribueren van campagnerapporten.
- Automatisch je marketinglijst uit een ander systeem koppelen aan je campagne in Mailchimp.
- Het automatisch beheren van verzendlijsten. Nieuwe in- en uitschrijvingen worden automatisch gesynchroniseerd tussen Mailchimp en je andere systemen.
- Het automatisch ophalen en verwerken van campagne- statistieken en de gegevens verwerken in je andere systemen.
- Het automatisch starten van vervolgacties op basis van statistieken.
De voordelen van onze Mailchimp Integratie
Met deze koppeling automatiseer je in slechts enkele klikken al je dataverkeer van en naar Mailchimp. De Mailchimp Integratietool is één van de vele RPA oplossingen van RPA Platform en is uitgegroeid tot een ‘standaard’ voor het automatiseren van arbeidsintensieve processen en integratievraagstukken.
- Je hebt geen technische kennis nodig.
- Nieuwe integratiefunctionaliteiten van Mailchimp worden automatisch toegevoegd in de tool.
- Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden middels drag’n’drop.
- Informatie altijd en overal in al je systemen up-to-date zonder handmatige en dubbele invoer.
Onze klanten over de Mailchimp Integration tool:
Dé allround marketingoplossing
Automatiseer al je marketing processen, vanuit je ERP- of CRM-systeem
Bespaar tijd, minimaliseer fouten en verhoog de impact van je e-mailmarketing met onze Mailchimp Solution. Laat technologie het zware werk doen, zodat jij je kunt concentreren op het creëren van boeiende campagnes en het bereiken van je doelen.
Koppel je interne systemen aan Mailchimp en stuur informatie direct van je ERP- CRM- of eCommerce systeem naar Mailchimp. Zo voorkom je handmatig werk en menselijke fouten, bespaar je tijd en is informatie altijd up-to-date. Ontdek de kracht van automatisering en optimaliseer je e-mailmarketinginspanningen vandaag nog!
Jouw persoonlijke aanbod
Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.
Wil je meer weten?
Vertel ons kort welke Mailchimp processen jij graag wilt automatiseren met deze Mailchimp integratie tool. We laten je binnen 15 minuten zien hoe snel en eenvoudig dit is.
Veelgestelde vragen over onze Mailchimp integratie
Wat is een MailChimp integratie?
De MailChimp integration tool van Orbis Software biedt een MailChimp-integratieoplossing om arbeidsintensieve e-mailmarketingactiviteiten, zoals het maken en distribueren van campagnerapporten voor analyse, te verminderen. Het vereenvoudigt de toegang tot de MailChimp-API, zodat je snel en eenvoudig gegevens kunt toewijzen aan MailChimp-objecten en -bewerkingen, zoals Lijsten, Campagnes en Klikrapporten.
Kan ik MailChimp met Salesforce integreren?
BPA Platform kan MailChimp eenvoudig integreren met Salesforce. Ook een integratie met andere toonaangevende CRM-systemen zijn mogelijk, zoals Microsoft Dynamics 365 CRM, HubSpot, Exact Synergy, enz.
Heeft MailChimp een API?
De MailChimp Integration Tool van Orbis Software biedt een MailChimp-automatiseringsoplossing om arbeidsintensieve e-mailmarketingactiviteiten, zoals het maken en distribueren van campagnerapporten voor analyse, te verminderen. Het vereenvoudigt de toegang tot de MailChimp-API, zodat je snel en eenvoudig gegevens kunt toewijzen aan MailChimp-objecten en -bewerkingen, zoals Lijsten, Campagnes en Klikrapporten.
Hoe maak ik een connectie met de MailChimp API?
De MailChimp Integratoin Tool maakt communicatie tussen BPA Platform en MailChimp mogelijk voor naadloze MailChimp-marketingautomatisering. Alle communicatie maakt gebruik van XML. Je gebruikt de integratietool om BPA Platform-gegevens toe te wijzen aan MailChimp-objecten en -bewerkingen. Bewerkingen zoals ADD, UPDATE, GET en DELETE worden ondersteund voor verschillende bedrijfsobjecten, zoals Lijsten, Campagnes en Klikrapporten. De XML-antwoorden die worden ontvangen van de MailChimp API kunnen worden opgeslagen in een bestand of worden doorgegeven aan een andere BPA Platform-tool voor verdere verwerking. De antwoorden kunnen details bevatten van het aangevraagde object, eventuele fouten van de provider of de waarden van automatisch gegenereerde ID-velden. Je kunt bijvoorbeeld een MailChimp-integratie gebruiken om een indirecte koppeling te maken tussen systemen die doorgaans geen gegevens met elkaar synchroniseren. Denk hierbij aan het synchroniseren van contacten en MailChimp-abonnees vanuit een CRM-platform, of zelfs om rapporten te leveren met gegevens vanuit beide systemen.
Wat biedt een MailChimp-integratie?
De MailChimp integratie oplossing van Orbis Software biedt een MailChimp-integratieoplossing om arbeidsintensieve e-mailmarketingactiviteiten, zoals het maken en distribueren van campagnerapporten voor analyse, te verminderen.
Wat zijn de voordelen van een MailChimp integratie?
De voordelen van het gebruik van de MailChimp Tool van Orbis Software zijn onder meer:
- Vermijden van tijdrovende bi-directionele gegevensinvoer van in- en uitschrijvingen in MailChimp.
- Verbeterde productiviteit van medewerkers.
- Verbeterde campagneprestaties dankzij schonere gegevens.
- Gestroomlijnde e-mailmarketingprocessen.
- Verbeterde naleving van AVG.
- Verbeterde naleving van de marketingregelgeving.
Met welke systemen kan ik MailChimp integreren?
Veelvoorkomende integratiescenario's voor MailChimp zijn:
- MailChimp CRM integratie met o.a. Salesforce, Microsoft Dynamics CRM, Exact Synergy, HubSpot etc.
- MailChimp ERP integratie met bijvoorbeeld SAP Business One, Microsoft Dynamics, Exact Online, Visma enz.
Welke mogelijkheden biedt een MailChimp integratie?
De mogelijkheden van de MailChimp Integratie oplossing van Orbis Software zijn eindeloos. Een aantal voorbeelden:
- Automatische creatie en distributie van e-mailmarketingcampagnes op basis van gegevenswijzigingen in CRM, ERP of andere zakelijke toepassingen, b.v. op basis van stagnerende voorraden.
- Synchroniseer automatisch MailChimp-contactlijsten met CRM- en andere bedrijfssystemen.
- Automatiseer de synchronisatie van afmeldingen voor MailChimp-campagnes met CRM- en andere bedrijfssystemen.
- Geautomatiseerde creatie en distributie van e-mailcampagnerapporten.
- Updateapplicaties voor klantrelatiebeheer automatisch met statistieken voor e-mailcampagnes.
- Automatische aanmaken en uitrollen van follow-up activiteiten voor verkoopteamleden op basis van campagneresultaten.
- Integratie met aanbieders van marketinggegevens.
- Integratie met communicatievoorkeursservices.
- Integratie met oplossingen voor e-mailverificatie.
Hoeveel kost een MailChimp integratie?
De prijs voor deze integration tool is sterk afhankelijk van de wensen en eisen die aan een integratie gesteld worden. Wil je weten wat een integratie voor jouw organisatie gaat kosten? Neem dan gerust contact met ons op via +31 40 290 1640 of stuur ons een bericht.
RPA Platform
One Tool, Countless Solutions
RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De Mailchimp integratie maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.
Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal
Met de globalisering van het bedrijfsleven en de snelheid waarmee de competitieve omgeving kan veranderen, zijn organisaties steeds vaker op zoek naar manieren om diverse bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Uw klanten krijgen steeds meer specifieke informatiebehoeften en doen zaken steeds meer digitaal. Dit verwachten zij ook van hun leveranciers. Het wordt steeds meer noodzakelijk om informatie 24/7 met elkaar te delen en uit te wisselen. Wanneer u in deze behoeften wilt voorzien en tevens uw bedrijfsprocessen efficiënter wil laten verlopen, worden met name een klantportaal ingezet. Dit blog vertelt meer over “Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal”.
De voordelen van een automatisch rapportageproces
De processen rondom de generatie en distributie van documenten en rapportages in een organisatie gebeuren veelal nog handmatig. Denk bijvoorbeeld aan rapportages ter ondersteuning van de sales- en marketingafdeling, maar ook financiële rapportages. Organisaties verzamelen vaak handmatig nog de berg aan interne systeemdata en converteren deze data vaak ook nog handmatig naar leesbare en dus bruikbare rapportages. Hoe vaak per dag maak jij of je medewerkers en collega’s nog handmatig Excel-lijsten, Word-documenten met overzichten of notities? Zijn deze gevuld met gegevens uit verschillende systemen? En hoeveel tijd kost dit? Stel je eens voor dat al deze handmatige processen volledig automatisch zouden verlopen.
Robotic Process Automation uitgelegd in het 'normaal' Nederlands
Robotic Process Management (RPA) is een modern begrip in de wereld van bedrijfsprocessen. Voor velen is dit begrip zelfs zo nieuw dat er nog onduidelijkheid is over wat het is, wat het kan en waar het kan worden ingezet? In dit artikel leggen we het begrip op tafel zodat het voor iedereen te begrijpen is.
Ontdek het live
Ik wil graag een prijsopgave ontvangen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via:
Ontvang onze productbrochure
Ik wil graag de volgende systemen aan elkaar koppelen
Heb je liever direct contact met één van onze medewerkers? Dat kan! Je kunt ons bereiken via: