Eenvoudig koppelen en synchroniseren

Eenvoudige integratie met Rabobank

Controle over je financiën met de Rabobank integration tool. Met de Rabobank integratie tool koppel je snel én betrouwbaar de Rabobank functionaliteiten aan je andere systemen of processen.
Rabobank Bankzaken automatiseren

Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Vaak is een integratie wel mogelijk!

De mogelijkheden van onze integratie met Rabobank

Middels onze Rabobank integration tool kun je eenvoudig gegevens ophalen (lezen) en eenvoudig gevalideerd gegevens (terug)schrijven.

  • Haal automatisch transactie informatie op van je Nederlandse zakelijke Rabobank rekening(en).
  • Automatisch bankboekingen aanmaken in je ERP systeem en het afstemmen van de bankmutaties. Ontdek de werkwijze van deze oplossing.
  • Automatisch een betaalverzoek klaarzetten in je telebankierpakket.
  • Verstuur zakelijke betaalverzoeken middels Rabo Betaalverzoeken.
Orbis Software Integratie oplossingen

De voordelen van onze integratie met Rabobank

Met deze koppeling automatiseer je in slechts enkele klikken al je dataverkeer van en naar Rabobank. De Rabobank integratie tool is één van de vele RPA oplossingen van RPA Platform en is uitgegroeid tot een ‘standaard’ voor het automatiseren van arbeidsintensieve processen en integratievraagstukken.

  • Je hebt geen technische kennis nodig.
  • Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden middels drag’n’drop.

Automatisch Rabobank betaalverzoeken genereren

Maak het betalen van facturen nog eenvoudiger voor je klanten

Met behulp van Rabobank betaalverzoeken kun je automatisch betaalverzoeken genereren vanuit andere systemen zoals je ERP- of eCommerce oplossing. Zo kun je automatisch een betaalverzoek bij facturen, betalingsherinneringen, declaraties, abonnementen, donatieverzoeken en vooruit- en aanbetalingen als link of QR-code meesturen naar je klant om snel en eenvoudig de betaling te ontvangen.
Rabobank Bankzaken automatiseren

Jouw persoonlijke aanbod

Iedere automatiseringswens is weer anders. Om je de beste prijs te geven hebben we wat meer informatie van je nodig. Klik op onderstaande knop, vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.

Wil je meer weten?

Vertel ons kort welke Rabobank processen jij graag wilt automatiseren met deze Rabobank integratie tool. We laten je binnen 15 minuten zien hoe snel en eenvoudig dit is.

Veelgestelde vragen over onze integratie met Rabobank

Wat is een integratie met Rabobank?

De flexibele Rabobank integration tool van Orbis Software zijn bedoeld om je meer controle te geven over de manier waarop je jouw financiën wenst in te richten. Het toegang verlenen tot de banktransacties of het genereren van betalingsopdrachten stelt jou in staat om deze belangrijke processen te integreren met andere systemen en bedrijfsprocessen. Zo is het nu mogelijk om je bankboekingen volledig automatisch én op een intelligente manier te laten boeken in je ERP systeem. Onze Rabobank API-connector is een bewezen en kosteneffectieve oplossing waarmee je standaard en complexe integraties kunt creëren met een bank als Rabobank.

Hoe integreer ik met Rabobank?

De Rabobank integratie tool maakt communicatie tussen BPA Platform en Rabobank mogelijk. Alle communicatie maakt gebruik van XML-data. Je gebruikt de integratietool om BPA Platform-gegevens toe te wijzen aan Rabobank-objecten en -bewerkingen. Bewerkingen zoals GET worden ondersteund voor een verscheidenheid aan bedrijfsobjecten, zoals transacties en validaties.

Wat zijn de mogelijkheden van een integratie met Rabobank?

De mogelijkheden van een integratie met Rabobank zijn eindeloos. Een aantal zijn:

  • Automatisch ophalen van de banktransacties.
  • Automatisch bankboekingen aanmaken in uw ERP systeem.
  • Automatisch afstemmen van de betalingen.
  • Automatisch een Rabobank betaalverzoek aanmaken en meesturen met uw facturen (met een bepaalde betalingsconditie).
  • Automatisch een betaalverzoek aanmaken en meesturen met uw betalingsherinneringen.
  • Orders automatisch uitleveren nadat de betaling ontvangen is.
  • Een nieuwe of gewijzigde bankrekening bij een crediteur automatisch controleren op juistheid.
  • Een workflow (verzoek) aanmaken op het moment dat er een betaling gedaan wordt aan een crediteur terwijl daar geen openstaande post voor is.
  • Automatisch een bericht sturen aan een debiteur wanneer een ontvangen betaling niet automatisch afgestemd kan worden met de openstaande posten.

Met welke systemen kan ik Rabobank integreren?

De Rabobank integratie tool kan met honderden applicaties, webservices en systemen integreren zoals:

  • ERP systemen: Exact Globe, Exact Online, SAP Business One, Visma, Unit4, etc.
  • eCommerce integraties met bijvoorbeeld Magento, WooCommerce, etc.
  • Integratie met een industrie specifieke of op maat gemaakte applicaties.

Hoeveel kost een integratie met Rabobank?

De prijs voor deze integration tool is sterk afhankelijk van de wensen en eisen die aan een integratie gesteld worden. Naast de kosten voor deze koppeling, zijn er ook kosten die Rabobank in rekening brengt. Wil je weten wat een integratie voor jouw organisatie gaat kosten? Neem dan gerust contact met ons op via +31 40 290 1640 of stuur ons een bericht.

RPA Platform
One Tool, Countless Solutions

RPA Platform is een drag’n’drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De Rabobank integratie maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.

Orbis Software Integratie oplossingen
5 redenen om handmatige handelingen in uw bedrijf te automatiseren middels RPA; een softwarerobot

5 redenen om handmatige handelingen in uw bedrijf te automatiseren middels RPA; een softwarerobot

Door Robotic Process Automation (RPA) in te zetten worden bedrijfsprocessen die vaak saai, tijdrovend, foutgevoelig en terugkerend zijn, eenvoudig overgenomen door een softwarerobot. De robot zelf is niet zichtbaar, maar het effect van zijn werk wel. De robot werkt foutloos en 24/7 door. Door gebruik te maken van RPA bespaart een organisatie veel tijd en geld. Daarnaast verhoogt het de productiviteit van medewerkers omdat zij hun tijd niet meer hoeven te besteden aan saaie, terugkerende handelingen maar juist aan zaken die echt belangrijk zijn, zoals het maken van beslissingen op basis van de automatisch verzamelde data.

Lees meer
Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal

Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal

Met de globalisering van het bedrijfsleven en de snelheid waarmee de competitieve omgeving kan veranderen, zijn organisaties steeds vaker op zoek naar manieren om diverse bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Uw klanten krijgen steeds meer specifieke informatiebehoeften en doen zaken steeds meer digitaal. Dit verwachten zij ook van hun leveranciers. Het wordt steeds meer noodzakelijk om informatie 24/7 met elkaar te delen en uit te wisselen. Wanneer u in deze behoeften wilt voorzien en tevens uw bedrijfsprocessen efficiënter wil laten verlopen, worden met name een klantportaal ingezet. Dit blog vertelt meer over “Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor de inzet van een klantportaal”.

Lees meer