Blog

BrainSys aan het woord over ons partnerschap

Bij Orbis gaan we graag langdurige samenwerkingen aan. Zo werken we al sinds 2009 samen met BrainSys, dat is uitgegroeid tot een waardevolle partner binnen het partnernetwerk van Orbis Software.

BrainSys is expert op het gebied van ERP en complementaire oplossingen voor productie- en servicebedrijven. De consultants hebben jarenlange ervaring en specialistische kennis van de branche waarin hun klanten actief zijn. Hierdoor weten ze hoe processen bij producerende bedrijven lopen en hoe deze te automatiseren.

We kregen onlangs de mogelijkheid om met Bauke Dijkstra – één van de consultants van BrainSys die al jarenlang met onze producten werkt – te praten over onze samenwerking. Hij vertelde hier het volgende over:

Brainsys logo

Bauke Dijkstra

Lead Technical Consultant bij BrainSys

Even voorstellen…

Ik ben Bauke Dijkstra en werk sinds 2010 bij BrainSys. Daar ben ik inmiddels Lead Technical Consultant. Bij onze klanten wordt de software van Orbis veel ingezet. Ik werk dan ook dagelijks met de software van Orbis.

En waar zet je onze producten voornamelijk voor in?

De voornaamste uitdagingen waarbij we de producten van Orbis Software inzetten, zijn bij het automatiseren en integreren van financiële, human resources en logistieke processen binnen productie en servicebedrijven.

Kun je een voorbeeld geven van een project waar Orbis onmisbaar was?

Voor één van onze klanten hebben we de communicatie tussen het (externe) magazijn en de transporteur efficiënter gemaakt. Vanuit het ERP-pakket worden verkooporders aangemaakt voor de specifieke transporteur. We genereren per transporteur een vooraankondiging van de op te halen verkooporders van vandaag en morgen in CSV-formaat en uploaden deze naar de SFTP-server van de transporteur. Daarnaast worden van alle definitieve leveringen zowel een PDF-bestand als een CSV-bestand aangemaakt en ook deze bestanden worden direct naar de SFTP-server verzonden.

Het resultaat is nu dat er vooraf veel minder handmatig werk verricht wordt en dit zorgt voor een aantal voordelen. Het zelf maken van een Excel-overzicht en het handmatig versturen van alle pakbonnen per e-mail is bijvoorbeeld niet meer nodig. Ook is de communicatie vele malen sneller en accurater. Bovendien voorkom je het dubbel invoeren van wijzigingen en het maken van fouten bij invoer.

Wat zijn jouw ervaringen met de Orbis producten in het algemeen?

Met BPA Platform automatiseren we bij onze klanten alles wat maar mogelijk is. Bedenk het en het kan nagenoeg altijd. Daarnaast maken we bij klanten ook gebruik van de Shipping Platform waarmee het mogelijk is om automatisch bij een levering in het ERP-pakket labels aan te maken bij bijvoorbeeld DHL, FedEx, UPS & PostNL om deze vervolgens af te drukken in het magazijn.

Hoe ervaar jij het partnership tussen BrainSys en Orbis?

De samenwerking met Orbis verloopt echt fantastisch. Rick is voor sales altijd direct bereikbaar en Roel & Bobby werken perfect samen als team als support. Zo heb ik vaak binnen 10 minuten een oplossing voor een probleem dat ik niet direct zelf kan oplossen.

Ik ben ook erg blij met de snelheid van het oplossen van bugs en de snelheid van het beschikbaar maken van licenties.

De samenwerking met Orbis verloopt echt fantastisch. Rick is voor sales altijd direct bereikbaar en Roel & Bobby werken perfect samen als team als support.

Heb jij langdurige uitdagingen die wij met een koppeling kunnen oplossen? Bekijk dan met welke systemen wij kunnen integreren.