Shipping Platform
Genereer automatisch verzendetiketten vanuit je ERP-systeem
Shipping Platform is een uitgebreid labelprogramma dat je volledig naar eigen wens kunt koppelen met je ERP systeem. Zo kun je moeiteloos jouw verzendingen afhandelen en automatisch verzendetiketten vanuit het ERP-systeem genereren.
Meerdere vervoerders, één oplossing
Een web-based verzendoplossing voor al je e-commerce verzendbehoeften

Het handmatig aanmaken van verzendetiketten is vaak tijdrovend en foutgevoelig. De standaard oplossingen werken vaak niet geïntegreerd met een ERP systeem. Dus zou het dan niet mooi zijn als verzendetiketten automatisch afgedrukt worden vanuit je ERP systeem? Alle benodigde gegevens zijn daar immers al ingevoerd.
Deze gedachte speelt niet alleen bij jou maar ook bij de vervoerders. Op verzoek van een groot aantal klanten heeft dit ertoe geleid dat wij samen met DHL, DHL Express, DHL EasyShip, GLS, UPS, TNT, DPD, FedEx en PostNL Shipping Platform ontwikkeld hebben.
Jouw organisatie, jouw vervoerdersoplossing
Binnen Shipping Platform kun je een groot aantal standaard instellingen naar eigen wens definiëren. Zo weet Shipping Solution precies welke gegevens gebruikt moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan:
- Welke administratie(s) uit het ERP systeem moeten gekoppeld worden?
- Wat zijn de standaard waarden voor de verzendgewichten, indien deze niet vooringevuld zijn?
- Wat zijn de standaard standaard labelprinters?
- Wat is je klantnummer bij de vervoerders?
- Wat is het eerstvolgende etiketnummer?
- Welke verzendwijzen gebruik je?
- Welke verzendwijzen wil je koppelen aan de verzendwijzen van het ERP systeem?
Verschillende verzendwijzen
Binnen Shipping Platform zijn de meest gangbare verzendwijzen voor DHL, TNT, PostNL, FedEx, UPS, GLS en DPD opgenomen. Het is mogelijk dat je niet alle verzendwijzen gebruikt. Je kunt per verzendwijze aangeven of je deze wenst te gebruiken. Tevens kun je een aantal standaard instellingen per verzendwijze opgeven.
Ook combinaties van de meest gangbare verzendwijzen zijn mogelijk. Indien mogelijk koppel je een verzendwijze aan de verzendwijze binnen het ERP systeem. Shipping Platform zal er dan voor zorgen dat de juiste verzendwijze van een order automatisch vooringevuld wordt.
Verzendetiketten afdrukken
Binnen Shipping Platform zie je meteen voor welke orders er verzendetiketten afgedrukt moeten worden. Omdat je vaak het aantal colli of het gewicht pas weet nadat de order gepicked is, kun je iedere order nog aanvullen met de ontbrekende informatie. Je kunt meerdere pakbonnen (voor dezelfde klant) verzamelen, de gegevens van het etiket aanpassen of zelfs een andere verzendwijze kiezen. Je kunt heel eenvoudig alle orders selecteren die je wenst af te drukken en de verzendetiketten worden meteen afgedrukt op de geselecteerde printer. Verzendetiketten kunnen handmatig worden aangepast waarbij Shipping Platform controleert of het etiket nog aan alle eisen voldoet. Tenslotte kunnen verzendlijsten per vervoerder afgedrukt worden.
Verzendetiketten herprinten
Alle afgedrukte etiketten worden historisch bewaard. Het kan immers voorkomen dat een etiket niet goed afgedrukt wordt, omdat de printer vastloopt of het papier op is. Met de functie herpinten ben je in staat om reeds eerder afgedrukte etiketten opnieuw af te drukken.
Verzendetiketten verzamelen
Vaak heb je meerdere orders (pakbonnen) voor één debiteur. Binnen Shipping Platform is het mogelijk om deze per debiteur te verzamelen. Je kunt op deze manier alle goederen in één zending versturen. Indien je veel orders hebt en je weet niet of een debiteur meerdere pakbonnen heeft, dan kun je de orders gemakkelijk sorteren op debiteur. Het is ook mogelijk om van één debiteur alle orders te zoeken die nog verzonden dienen te worden. Kan een bepaalde order toch niet mee, dan kun je achteraf altijd een verzameling ongedaan maken.
Verzendetiketten maken
Vaak komt het voor dat je iets naar een klant wilt verzenden waarvoor geen order aanwezig is. Denk hierbij aan monsters, reclamematerialen of onderdelen. Toch moet je dan in staat zijn om verzendetiketten te maken. De functie “verzendetiketten maken” binnen Shipping Platform stelt je in staat om deze verzendetiketten zelf te definiëren en af te drukken.
Synchronisatie
De synchronisatie van Shipping Platform met je administratie(s) gebeurt volledig automatisch. Hiervoor is een BPA Platform taak actief. Shipping Platform wordt op (door jou te bepalen) gezette tijden gesynchroniseerd met je administratie(s). BPA Platform zorgt voor een automatische synchronisatie van onder andere orders, pakbonnen en picklisten vanuit het ERP systeem naar Shipping Platform. Ook is het vaak mogelijk om deze synchronisatietaak “event driven” te laten werken. Dit betekent dat, op het moment dat je een pakbon of picklist binnen het ERP systeem afdrukt, het verzendetiket meteen in Shipping Platform beschikbaar is.
Eenvoudig koppelen met andere systemen
Onze vervoerders oplossing is heel eenvoudig te integreren met bestaande systemen. BPA Platform en onze Integration Tools maken het mogelijk om snel en eenvoudig een koppeling te realiseren. Zo blijft data in Shipping Solution altijd up-to-date en zijn handmatige synchronisaties voorgoed verleden tijd.
Operationeel in slechts 4 stappen
Maak verzenden gemakkelijk,
snel en leuk
Koppelen met het ERP systeem
Shipping Platform wordt middels een aantal standaard taken binnen BPA Platform gekoppeld aan je ERP systeem. Voorwaarde is dat je ERP systeem via een 32 bits ODBC koppeling toegankelijk is.
De verschillende instellingen definiëren
Definieer je vervoerdersklantnummer en printer- of labelprinterinstellingen. Shipping Platform maakt automatisch een koppeling tussen de DHL, DHL Express, DHL EasyShip, UPS, TNT, DPD, FedEx, GLS en PostNL verzendwijzen met verzendwijzen in je ERP systeem. Tevens kunnen meerdere administraties gekoppeld worden.
Eenmalig documenten definiëren
De meeste verzendetiketten van DHL, DHL Express, DHL EasyShip, UPS, TNT, DPD, FedEx, GLS en PostNL zijn al in Shipping Solution gedefinieerd. De labels worden eenmalig aan de betreffende vervoerder aangeboden ter goedkeuring. Na goedkeuring kun je aan de slag met Shipping Platform.
Live gaan met Shipping Solution
De synchronisatie met het ERP systeem wordt nu gestart. De database van Shipping Solution wordt gevuld met de actuele situatie uit je ERP systeem. Je kunt vervolgens aan de slag met Shipping Platform!
In korte tijd verzendetiketten afdrukken
Shipping Solution kent een kort implementatietraject
Shipping Solution is volledig web-based
Snel en eenvoudig verzendwijzes wijzigen, informatie toevoegen, of pakbonnen verzamelen
Shipping Solution kent een kort implementatietraject
Shipping Solution is volledig web-based
Snel en eenvoudig verzendwijzes wijzigen, informatie toevoegen, of pakbonnen verzamelen
Shipping Solution is volledig web-based
Snel en eenvoudig verzendwijzes wijzigen, informatie toevoegen, of pakbonnen verzamelen
Snel en eenvoudig verzendwijzes wijzigen, informatie toevoegen, of pakbonnen verzamelen
Klantervaringen
Over Shipping PlatformAan de slag
Organiseer je processen
met Workflow Platform
Veelgestelde vragen
Over Shipping PlatformMet verzendsoftware of een Shipping Platform kun je jouw webshop eenvoudig koppelen aan vervoerders als DHL, DPD of PostNL. Deze oplossing maakt een efficiënter versturen van pakketten mogelijk. Handmatige handelingen worden overbodig. De verzendsoftware kan al je processen automatiseren.
Verzendlabels bevatten de belangrijkste gegevens voor een vervoerder. Denk dan aan afzender, ontvanger, track & trace nummer, serviceniveau en barcode(s). Elke vervoerder heeft zijn eigen verzendlabel en stelt hier specifieke eisen aan. In Shipping Platform zijn de sjablonen voor de meeste vervoerders reeds aanwezig. Deze hoeven slechts eenmalig aan de betreffende vervoerder ter goedkeuring worden aangeboden. Vervolgens kunnen deze volledig automatisch gegenereerd en geprint worden.
Door een webshop uit te breiden met een verzendplatform verbeter je direct order afhandeltijden en dus de klanttevredenheid. Een koppeling tussen Webshops als Magento of WooCommerce en pakketdiensten als PostNL, DHL of DPD zijn eenvoudig op te zetten middels BPA Platform. Zo kun je dus het proces van bestellen tot daadwerkelijk verzenden van een order volledig automatiseren.
Shipping Platform kan gegevens synchroniseren met vrijwel ieder ERP-systeem (ODBC-benaderbare database). Zo kan Exact Globe eenvoudig uitgebreid worden met een automatisch verzendlabel oplossing als Shipping Platform.
SQL Server*: Minimaal SQL versie 2008 R2, aanbevolen SQL versie 2012 of hoger * Let op dat de authenticatie op “Mixed mode” ingesteld staat (dus (SQL Server authentication en Windows authentication)
IIS: Versie 7 of hoger
Microsoft .Net Framework: 4.5 of hoger geïnstalleerd en geregistreerd
BPA Platform
One tool, countless solutionsBPA Platform is een drag and drop oplossing voor procesautomatisering, onder te verdelen in 5 categorieën; Integratie & Synchronisatie, Documenten & Rapportages, Alerts & Notificaties en Workflows & Portalen. De Shipping Solution koppeling maakt deel uit van Integratie & Synchronisatie. BPA Platform is altijd nodig om een integratie op te zetten.
Integratie & Synchronisatie
Integratie van applicaties, systemen en web-services middels een eenvoudig drag’n’drop platform.
Documenten & Rapportages
Bergen aan data automatisch in rapportages gieten en op een efficiënte manier distribueren.
Alerts &
Notificaties
Automatisch en real-time notificaties en alerts ontvangen en verzenden waar en wanneer jij dit wil.
Web-based
Portalen
Creëer met Portal Platform eenvoudig web-based klant-, medewerkers- en leveranciersportalen.